wtorek, 9 września 2014

Gattaca- drżyjcie dermatolodzy

GATTACA

Futurystycznie i molekularnie o procesach zapalnych


Ci którzy zagladają tu regularnie i czytają też komentarze, wiedzą, że są one imponujacym źródłem wiedzy i jest to w dużej mierze zasługa wypowiadającego się w nich młodego lekarza- Patryka.

Pragnę Was z radością poinformować, że Patryk wrócił do pisania i założył nowy blog, do którego serdecznie Was zapraszam.

Jest to miejsce dla wszystkich walczących o piekną cerę, ale także dla dociekliwych i żądnych wiedzy wszędobylców, przede wszystkim zaś dla dermatologów, by przypomnieć im pasję i ciekawość, jaką mieli na początku swojej kariery, zwrócić uwagę, że pracują z żywymi ludzmi i każdy z nich ma swoją własną, może banalną i tak podobną do innych, ale jego osobistą historię, oobistą tragedią. Nigdy nie można zapomnieć o empatii, bo choroby skóry, chyba jak żadne inne odbijają się na naszej samoocenie i pewności siebie. 


W blogosferze tak modne jest w tym momencie obalanie mitów- Patryk je miażdzy.
A w tematyce "trądzik, rosacea, łojotokowe zapalenie skóry, enigmatyczna kategoria, jaką jest "skóra wrażliwa" (sensitive skin syndrome) i wiele innych zjawisk zapalnych" bije innych lakarzy na łeb, jak okreslił to pewien anonim na jego blogu:)



PS. Patryk obiecał, że w dalszym ciągu będzie się wypowiadał również tutaj:)

63 komentarze:

  1. Bardzo to jest budujące, że jest takie miejsce w blogosferze, gdzie można zaglądnąć, wciągnąć się w lekturę i otrzymać konkretny, spójny przekaz i wartościową informację, w dodatku wiedząc, że autor jest osobą kompetentną, u której można po prostu się poradzić. Szczerze podziwiam Patryka i mam nadzieję, że w miarę możliwości będzie wciąż dzielił się z nami swoją wiedzą ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. już dodałam do ulubionych :).
    Dziękuję Patryku i Tobie Ziemolinko, to naprawdę dobra wiadomość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję! Już czytam z zapartym tchem. Rzecz naprawdę wartościowa!

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja tam dotarłam:-) Jak tak dalej pójdzie to Patryk będzie miał pełne ręce roboty bo coraz bardziej jego blog jest odwiedzany. Wogóle to podziwiam go bo jak czytam komentarze u niego na blogu to widać w nich ogrom cierpliwości- każdemy odpisuje i to nie byle jak tylko naprawde próbuje zagłębić sie w problem danej osoby i pomóc najlepiej jak potrafi!! Mam tylko nadzieję, że dotarł tam chociaż jeden "dermatolog".
    Pozdrawiam, Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  5. Obserwuję od pierwszego posta - w tej chwili nie pamiętam już nawet jak tam trafiłam.

    Patryk bardzo imponuje mi zarówno wiedzą i znajomością tematu jak i empatią, więc jedyne czego mogłabym sobie życzyć to żeby pisał częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. super! już tam zaglądam :) mam predyspozycje w kierunku trądziku różowatego i problem z napadowym rumienieniem się i wiem doskonale jak problemy skórne potrafią uprzykrzyć życie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie mile zaskoczenie przeczytac taka informacje o blogu Patryka -skarbnicy wiedzy - podczas gdy wlasnie sama postanowilam wrocic do blogosfery i blogowania .
    Od czasu gdy trafilam na tego bloga i wypowiedzi Patryka moja wiedza i poglady zmienily sie niesamowicie za co jestem Patrykowi i Ziemolince bardzo wdzieczna !
    Duzo lepsze efekty przynosza takze wykonywane przezemnie zabiegi i zalecana pielegnacja w domu !

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Ziemolino:)
    Mam nadzieję że wypoczęłaś:)
    Co sądzisz o kremie DERMALOGICA - Dynamic Skin Recovery SPF50? Kusi mnie:)
    Mam jeszcze pytanie odnoście kremu Eucerin Evenbrighter 30 SPF poleciłabyś?
    Będę wdzięczna za opinię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och wypoczełam i jestem gotowa na nowe wyzwania i nową pracę:)
      Podrzuc mi jakies linki do tych preparatów, to sie im przyjrzę.

      Usuń
    2. Proszę, pierwszy Eucerin (chodzi mi o ten na dzień) :
      http://int.eucerin.com/products/even-brighter/day-cream
      i drugi krem z spf 50:
      http://tigerandbear.pl/pl/p/DERMALOGICA-Age-Smart-Dynamic-Skin-Recovery-SPF50-Ochronny-krem-regenerujacy-z-filtrem-SPF50-dla-cery-dojrzalej-50ml-/18169

      Miłego dnia:)

      Usuń
    3. Rozumiem, ze chcesz się pozbyc przebarwiań?
      Krem Eucerin ma dwa składniki aktywne o udowodnionym działaniu klinicznym, oraz filtr SPF 30, wydaje sie dobrą opcją na dzień, choc ja wolę przy tego typu problemie zastosować na dziń serum z wit C i filtr o maxymalnej protekcji SPF 50+. walka z przebarwieniami to przede wszystkim wysoka ochrona przed UV.

      Jesli chodzi o Dermatologice, to nigdy nie stosowałam niczego z tej firmy i nie mam zdania- ceny porazające. Na plus wysoki filtr, ale nie znalazłam składu, więc trudno powiedzieć o jego stabilności. Nie wiem, mozliwe, ze jest to bardzo dobry preparat, ale ja nie kupuje nigdy takich drogich kremów, bo większość ich ceny to marketing.

      Tak naprawde nie napisałaś mi czego dokładnie oczekujesz i przede wszystkim jaka masz cerę.

      Usuń
    4. Witaj Ziemolino,
      faktycznie powinnam napisać coś więcej o swojej cerze niczego potrzebuję.
      Nie mam przebarwień, cerę mam mieszaną. Na co dzień stosuje filtr Anthelios ultralekki spf 50 z którego jestem zadowolona. A zapytałam o te dwa kremy bo to nowości i byłam ciekawa Twojej opinii.
      Dziekuję :)

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziemolinko, jesteś moim guru jeśli chodzi o pielęgnację skóry mieszanej! :) Odkryłam - dzięki Tobe - Hydraphase Intense Legere - mój Ci on! Atrederm znany jest mi już od dawna, kocham zimowe smarowanie nim bo efekt... efekt jest wspaniały i na długi czas mam spokój z trądzikiem, bo buźka jest czysta, zdrowa - piękna! Ale! Na cerę tłustą i mieszaną świetnie wpływa złuszczanie - zgadzam się. Ale, czy złuszczać mogę się cały rok? Mam na myśli Effaclar Duo, Iwostin Purritin, Skinceuticals czy peeling migdałowy z Pharmaceris? Czyli to, co działa bardzo delkatnie. Czy takie częste złuszczanie nie zaszkodzi? Tylko z drugiej strony - co zamiast? Samo nawilżanie chyba nie do końca...

      Usuń
    2. Apteczne dermokosmetyki typu Effaclar czy Purittin to preparaty do codzeiennej eksfoliacji skóry problematycznej- wspomagają ją w tym, z czym sobie nie radzi, gdyż jak wiemy skóra ta nie funkcjonuje prawidłowo. To nie sa mocne prepaty- chleb codzienny kazdego trądzikowca- nie musisz sie obawiac ich mocy, gdyż działaja bardzo powierzchniowo. Oczywiscie jesli czujesz, ze podrazni Cie nawet taki Effaclar, to daj skórze na chwilę odetchnąc.

      Mozna też te produkty stosowac pulsacyjnie, bo zapewne sama zaobserwowałaś, że skóra problematyczna jest bardzo zmienna- raz wygląda swietnie bez żadnej ingerencji, innym razem w ogóle nie mozna z nią dojść do ładu..

      Jesli chodzi o głebokie regulacje, to tutaj zdecydowanie nie mozna przesadzać, nie wiem jak długo mozna taka kuracje prowadzić a kazda skóra ma swój osobisty próg wrażliwosci. Po każdym złuszczaniu Atredermem (uzywaj tego słabszgo 0,025) skóra powinna wyglądac coraz lepiej i po jakims czasie mozna sie przerzucic na preparty delikatniejsze- dobre opinie ma ostatnio Glamid, zamierzam przyjrzec się mu bliżej. Jest całe mnósto fajnych narzedzi i warto spróbować, co naszej skórze służy najbardziej.

      Buziaki Kochana:)

      Usuń
    3. Dziękuję za odpowiedź :) Tak myślałam, że te preparaty są na tyle delikatne, że mżna ich używać (nwet co drugi dzień).

      Glamid żel? Testowałam, lepki, śmierdzący - mnie nie podszedł niestety a i efekty bez szału :( dałam bratu ponieważ on ma trądzik na plecach. Effaclar Duo uwielbiam, Atrederm używam ten mocniejszy, ale tylko zimą - 2, góra 3 miesiące i to mojej skórze wystarcza. Na chwilę obecną używam Acnatac - połączenie klindamycyny z tretinoiną, świetny preparat, zabił wszystkie okropne gule i ropniaki. I ładnie odświeżył skórę, na plus - nie jest agresywny. Dopadł mnie trądzik miesięcy letnich - duchota, więc skóra szalała i nic jej nie pomagało :( Firma Eminence ma podobno świetne serum, przeznaczone do skóry z wypryskami - muszę przyjrzeć mu się bliżej, będę stosowała na zmianę z Kiehl's.

      Pozdrowienia i buziaki,
      czekam na kolejne posty :)

      Usuń
  10. Ziemolino - jesteś mistrzem! Dzięki Tobie zdecydowałam się wypróbować Effaclar K i pomimo mojego początkowego powątpiewania, okazał się hiciorem. W ciągu tygodnia wygładził moją cerę tak, że codziennie patrzę w lustro i niedowierzam. Mam ładną, świetlistą cerę, jakiej nie miałam chyba od czasu liceum. Rozgromił i wyeliminował stany zapalne, które często kwitły na mojej brodzie i z którymi nawet Differin nie mógł sobie poradzić po prawie 3 miesiącach używania (nie lubię go, kiepski z niego zawodnik). Jaka to ulga, nie muszę się już chować, krępować, wstydzić. Taki niepozorny, a taki rozgramiacz. Na zawsze chyba zamieszka w mojej kosmetyczce.
    Masz we mnie dłużniczkę. Po stokroć dzięki!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie o Tobie myslałam, fajnie, że wróciłaś:) Kochana pamietam dobrze, że miałas całkiem niezła cere- Effaclar tylko te urode odkrył. No to myslę, ze mozemy sie juz mówić na sesję i spisanie Twojej historii:) Czy mozesz do mnie napisać lub zadzwonic, bo zepsuł mi się telefon i nie mogę odczytać Twojego numeru? Mozesz tez do mnie wpaśc do Ziko, bedę do piątku.

      Buziak!

      Usuń
    2. Jesteś niezrównana :) pewnie, że się odezwę, jednak niestety najwcześniej na początku października. Siedzę i męczę aktualnie pracę dyplomową, mam nadzieję, że ze spiny i stresu ładna cera nie pójdzie w cholerę. A w Ziko ostatnio byłam i kupiłam sobie balsam do włosów, ale Ciebie nie widziałam ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Pracuje w kilku aptekach- grafik podaje w zakładce dermokonsultacje.
      A w Ziko jest teraz -20% na LRP, mają bardzo niską cenę wyjsciową, więc sa nie do pobicia.
      Powodzenia z dyplomem!

      Usuń
    4. Tylko szkoda Ziemolino że na stronie Ziko -20% La Roche jest tak mało a chciałam kupić krem Hydraphase.

      Usuń
    5. No niestety na stronie nie ma pełnej oferty promocyjnej. Nie wiem dlaczego, pytałam farmaceutki, ale też nie potrafia mi odpowiedzieć.

      Usuń
  11. Co sądzisz o żelu Acnatac? zapisała mi go dermatolog, można z nim łączyć skinoren?

    OdpowiedzUsuń
  12. Acnatacu używam dopiero od 2 dni i już widzę że zaskórniki zamieniają się z czerwone pryszcze;-( jestem ciekawa ile będzie trwał wysyp..mam pcos i przez to odwieczne problemy z trądzikiem..Pozdrawiam Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Acnatac to nowy lek a juz bardzo polubili go dermatolodzy. Połączenie tretinoiny i klindamycyny-uzywaj cierpliwie, na pewno bedą efekty, dwa dni to za krótko, by mówic o czymkolwiek.

      Usuń
    2. Tretinoina ma duzy ptencjał drażniący, więc nie wiem, czy Twoja skóra zniesie połaczenie ze skinorenem, ale oczywiście możesz spróbowac, na pewno bedziesz potrzebować czegoś nawilżająco- kojacego.

      Usuń
    3. Kochana dziękuję za odpowiedź, używam kremu Hydreane Riche bo wersja Lerge mnie piecze;-(

      Usuń
    4. Tak, konsystencje riche jest lepsza dla podrażnionej skóry, pisałam juz o tym przy okazji postu o nawilżaniu skóry problematycznej.

      Usuń
  13. Stęskniłam sie trochę za nowymi tekstami. Osttanio bardziej czytam niż komentuję,ale jestem tu zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu, nie wiedziałam, ze czytasz mój blog i miło mi tymbardziej, ze ja jakiś czas temu odkryłam Twój. Jestem pod wrazeniem dojrzałosci Twoich tekstów oraz konsekwencji i systematyczności w pisaniu bloga- jak Ty to robisz?

      Mnie ostatnio bardzo trudno cos napisac. Mam 5 tekstów roboczych i żadnego nie moge skończyc. Po zcęści to zapewne jakaś niemoc twórcza, ale przede wszystkim bardzo ciężki okres w firmie- mnóstwo pracy i konflikt z szefową.
      Chociazby dzisiaj, przyszłam wieczorem do domu z zamiarem ukończenia jednego z postów, ale kiedy zobaczyłam ilość maili i pracy, która musze wykonac na jutro- kompletnie w niej utknęlam i pewnie posiedzę z tym do północy:( znów niczego dzisiaj nie napiszę...Chcę już sie wyprowadzic na prowincję!

      Tak czy owak, bardzo się cieszę, że ktoś tu jeszcze zagląda, że Ty tutaj zaglądasz:).

      Kiedyś jak będę miała wiecej czasu napisze do Ciebie prywatnie:)

      Buziaki!

      Usuń
    2. "Tak czy owak, bardzo się cieszę, że ktoś tu jeszcze zagląda"

      zagląda :))

      Usuń
    3. Co do Twojej szefowej - niestety, należy tolerować takie zjawiska jak przerosty formy nad treścią w postaci takich szefowych/szefów. Innego sposobu nie ma. (o ile nadal chcesz pracować, tam gdzie pracujesz). Konflikty do niczego dobrego nie prowadzą, a tylko Ty się stresujesz w imię wypłaty - jakiej ? Takiej jak Twojej szefowej ?NIE WARTO, a szefowa niech sobie żyje "po swojemu".

      Usuń
    4. Dzieki Angel, na Ciebie zawsze mogę liczyc:)

      Usuń
  14. Ziemolinko, a powiedz mi jedno: można/warto/jest sens stosować jednocześnie (oczywiście w inne dni; mam na myśli równolegle) Redermic R i Effaclar Duo+? Mam 34 lata, chciałabym spróbować czegoś z retinolem, bo nigdy ani z nimi ani z retinoidami nie miałam nic wspólnego, a jak słyszę o ich działaniu, to wręcz grzech nie sięgnąć... Natomiast jednocześnie mam łagodny trądzik. Kupiłam już sobie Effaclar Duo, a teraz myślę, że może korzystając ze zbliżającej się zimy lepiej by było właśnie Redermicu spróbować. I w końcu pomyślałam, ze może jednocześnie - raz w tyg jedno, dwa razy drugie, czy coś w tym stylu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście:) Możesz połączyc oba praparaty

      Jesli nie stosowałas nigdy retinoidów to Reermic R będzie doskonałym wyborem- to naprawdę bardzo łagodny preparat i choc retinoidy stosuje się również w leczeniu trądzika, to jednak Redermic R to typowy produkt anty aging i miałam juz sygnały, że powoduje uporczywe wysypu- Effaclar Duo powinien im zapobiec, choc pewnie przyda ci sie też cos nawilzającego.

      Pozdrowienia!

      Usuń
    2. Baaaardzo Ci dziękuję! Obawiałam się, że to będzie za dużo albo że się będą bez sensu podobne substancje dublować.

      Usuń
  15. na pewno będę zaglądać, już sobie zapisałam w ulubionych:)

    nadchodzi sezon na złuszczanie. czy mogłabyś Ty, albo ktoś z Twoich komentujących, mi powiedzieć, czy z cerą naczynkową [i bardzo tłusta, leniwa, ostatnio wróciłam do effaclar duo i codziennie na brodzie wyskakują mi bolesne grudki] mogę używać kwasu glikolowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skóra naczyniowa nie lubi być drazniona w wyższe stężenia kwasu glikolowego są drażniace, możesz oczywiście zdecydowac się na preparty o niewielkiej kilkuprocentowej zawartości tego kwasu lub wyższe dawki kwasu migdałowego lub kwasów PHA.

      Usuń
  16. Uwielbiam Twojego bloga :) szkoda, że nie trafiłam na niego wcześniej... Chciałam się zapytać czy przy karmieniu piersią mogę używać kremów z kwasami, z jakimi? Mam teraz ładną buzię po ciąży i chciałabym utrzymać ten stan :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz stosowac niewielkie kilkuprocentowe stężenia kwasów- Effaclar K i Duo są zupełnie bezpieczne, gdyż działają wyłącznie powierzchniowo.

      Usuń
    2. dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  17. Witaj Ziemolino, mam do Ciebie bardzo ważne pytanie. Po przeczytaniu masy informacji na temat retinoidów, zaopatrzyłam się w Isotrex i filtr 50 L'oreal. Do tego nakładam fluid Stay Matte Rimmela i puder, bo bardzo się świecę przez filtr. Żel nakładam tylko wieczorem, moja skóra bardzo dobrze go przyjęła i nakładam go codziennie, z przerwą raz na tydzień. Jednak pomimo tego wszystkiego zauważyłam, że na twarzy pojawiły mi się białe odbarwienia, i jestem przerażona. Mam je na całej powierzchni brody i lekko widoczne na policzkach. Czy to normalne podczas stosowania tego typu preparatów, czy te plamy już zostaną i się już nigdy nie opalą? Przerwałam stosowanie, nie wiem co mam robić i jestem załamana. Bardzo proszę o odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Nazo, trudno mi odpowiedziec na to pytanie nie widząc Twojej twarzy. Czy napewno dobrze zdiagnozowałaś owe zmiany? moze to blizny po trądziku, które stały się teraz bardziej widoczne, po rozrozjasnieniu cery przez izotretinoinę? Czy to duże plamy, czy może drobne plamki?
      Nigdy nie słyszałam aby retinoidy mogły spowdować odbarwienia na skórze.

      Usuń
  18. PS. Zapomnialam dodac, ze mam skore mieszana i pamietam o uzywaniu filtrow. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Droga Ziemolino.:) Na początku zaznaczę, że przeczytałam już interesujące mnie posty oraz wszystkie komentarze pod nimi (skarbnica wiedzy!), odwalasz kawał dobrej roboty, ale pewnie o tym wiesz. :) Pryszedł czas i na moje pytanie.
    Po Izoteku, zostały mi tylko liczne przebarwienia po pryszczach (ale nie blizny), zaskórniki na nosie oraz - aktualnie - łuszczenie się skóry w strefie T i odrobinę na policzkach.
    Chciałam zastosować naprzemiennie, wieczorami: Skinoren i Effaclar K (początkowo myślałam o Triacnealu, ale w końcu nie mam już trądziku, a Retin A też chyba byłby za mocny), aby połączyć mikrozłuszczanie i walkę z przebarwieniami. Rano chciałam wprowadzić jeszcze serum Flavo C - czy mogę?(1) - choć obawiam się, że to będzie zbyt dużo bodźców dla skóry jednocześnie. I moje najważniejsze pytanie brzmi: jaki krem nawilżający przy takiej kuracji?(2) Miałam zamiar stosować ochronny Bambino, który zazwyczaj ładnie koi moją skórę (haha, nie załamuj się), Cicalfate w ogóle się u mnie nie sprawdził. Wiem, że pewnie poleciłabyś mi Hydraphase, ale nie ma bata, nie wyrobię się finansowo, żeby do tej kuracji dodać jeszcze krem za 60-80zł. Czy mogłabyś mi coś polecić?
    Będę wdzięczna za odpowiedź, pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję za Twoją dotychczasową pracę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz połączyc stosowanie wszystkich wymienionych specyfików, Zarówno Effaclar jak i Flavo C to preparaty o działaniu bardzo powierzchniowym, jedynie Skinoren ma tutaj potencjał drazniący.

      Jak krem nawilżający możesz zastosowac? hmmm... nie sądze aby Bambino był odpowiedni, choc ijesli Ci słuzy czemu nie:) Wybierz jakis prosty kilkuskładnikowy krem apteczny np. Hydreane (ok 40 zł) lub Emolium, albo taki Oilan http://www.doz.pl/apteka/p67544-Oillan_Balance_krem_do_twarzy_hydro-aktywny_50_ml

      Jeśli Cicalfate Ci nie pasuje, wypróbuj Cicaplast baume B5- ok 28 zł, choc nie sądze aby Twoja skóra była jakoś szczególnie podrazniona po mieszance AzA,Eff K i wit C.

      buziak!

      Usuń
  20. Poleć mi Ziemolino jakiś skuteczny balsam do ciała, bo Izo daje mi się we znaki w postaci świądu z przesuszenia skóry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izo, jakie Izo? Zdecydowałaś się na doustne retinoidy i ja nic o tym nie wiem?!

      Polecam Ci nowy Lipicar baume AP+. masło karite natłuszcza i reperuje barierę naskórkową, niacynamid działa przeciwzapalnie i przeciwswiądowo a probiotyk termalny odbudowuje równowagę mikrobiomu- jestem w nim zakochana:)

      Usuń
    2. to kupię go, uwielbiam balsamy i szampony LRP, dziękuję.
      Tak, zdecydowałam się. Tragedii ilościowej na twarzy nie było, ale jakościowa "pryszczy" tak.
      Oczywiście tabletki hormonalne typu Microgynon raczej zaostrzają trądzik u już trądzikowców. U mnie się uspokoiło (ale wcześniej brałam 3 miesiące Dianę).
      Kosmetyki Paula Ch. bardzo uspokoiły moją cerę, znaczna poprawa i im pozostanę wierna.
      Ale przyszedł moment, że znowu coś zaczęło wyskakiwać- tak jak to z trądzikiem.
      Porozmawiałam z endokrynolog i podjęłam decyzję.
      W związku z moimi problemami zdrowotnymi trądzik będzie moim przyjacielem, ale MUSZĘ choć trochę przebudować te gruczoły - nie chcę mieć czyraków, blizn. To najlepszy moment w sensie zdrowia. Później może być już za późno.
      Biorę już ponad dwa tygodnie (20 mg) na początek. Nie jest źle -oprócz ust i ciała. Nie mam jakiś wysypów, jedna krosta wyszła (mała) a nie jestem teraz na hormonach (przerwa). Jakkolwiek to jest niska dawka i za wcześnie, żeby mówić o skutkach ubocznych. Niedługo idę na badania, oby wyszło dobrze. A w poniedziałek idę po odbiór moich wyników ze szpitala. Mam nadzieję, że celiakia czy toczeń mnie nie dotyczy - nie mam czasu na chorowanie :) Córka przynosi mi non stop chore zwierzęta, lecznicę niedługo otworzę :)

      Usuń
  21. Ziemolino a co polecasz do zmywania filtra wieczorem? Filtruje sie codziennie Antheliosem Ultralekkim SPf 50.
    KasiaD twierdzi że potrzebnym jest olejek bo sam żel do mycia twarzy filtra nie zmyje.
    Dziękuję za odpowiedź. Miłego dnia.
    Kasia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, nigdy jakoś specjalnie nie zastanwawiałam się, czy mój preparat do oczyszczania twarzy, a uzywam Lipicaru surgras, zmywa mi filtry z twarzy, po prostu myje się tak długo az poczuję sie czysta. I jak tak sobie teraz myslę, to wziąwszy pod uwagę, że filtry mineralne np. titanium dioxide rozpuszczają się w tłuszczach i rzeczywiscie trudno je z twarzy usunąć- warto zatem zastosować w tym celu coś tłustego, ale już filtry chemiczne schodza z twarzy znacznie łatwiej, wiec wystarczy zwykły micel lub żel do twarzy.

      Usuń
  22. Ziemolinko, mam pytanie i mam wielką nadzieję, że mnie uraczysz odpowiedzią! mam 24 lata i od kilku lat codziennie wysmarowuję się filtrem - w zimie używam 30, w lato standardowo 50, aleee obecnie zaczęłam swoją pierwszą pracę, zmianową pracę - dodajmy. i tak wychodzę z domu o godzinie 5:30, a wychodzę o 14. czy jest sens nakładać filtr o godzinie 5:30? chodzi mi o to czy on jeszcze w ogóle działa po 8h gdy opuszczam miejsce pracy? szkoda mi mojej skóry, przecież nie pójdę zmyć makijazu i nałożyć krem z filtrem w pracy, a że pół roku temu skończyłam brać izotek (walka z trądzikiem zakończona sukcesem), ale zostało mi wiele przebarwień pozapalnych, to wiem, rezygnacja z filtrów to zły pomysł - taka trochę patowa sytuacja ;)
    i jeszcze jedno pytanie - czy spotkałaś się kiedyś z sytuacją, że retinal (w triacnealu), który nie został zmyty przez cały następny dzień (nałożyłam wieczorem jak zawsze, a na drugi dzień przez choróbsko leżałam w łóżku i nie nakładałam niczego na twarz i nie zmyłam kremu z nocy) bardzo mocno podrażnił skórę? pierwszy raz się z tym spotkałam, a na retinal moja skóra jest bardzo odporna i nigdy nie pojawiło się nawet minimalne zaczerwienienie, więc sytuacja gdy wieczorem umyłam twarz mydłem z czarnuszką (nigdy nie podrażniało) i zaczęło mnie wszystko szczypać mocno mnie zdziwiła. oczywiście odpuściłam sobie triacneal tamtego dnia i nałożyłam lekki krem nawilżający, ale podrażnienie utrzymywało się przez kilka następnych dni. zaczęłam się zastanawiać czy retinol/retinal mają jakiś bezpieczny czas pozostawania na skórze?
    pozdrawiam ciepło! :)
    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato, w pierwszej kolejności musisz sobie zadac pytanie w jakim celu stosujesz filtr? Bo jesli zależy Ci na profilaktyce starzenia, to powinnas to robić codziennie, jak wiadomo UVA jest obecna przez cały rok w identycznym natężeniu, przenika tez przez chmury i szyby.

      Jesli jednak, chronisz uwrazliwoną na słońce skórę, by uniknąć przebarwień, nie musisz smarowac sie preparattem ochronnym jesli nie przebywasz dużo na dworze, oraz jesli nie ma silnego słońca.

      Jesli chodzi o retinal to jeżeli nigdy Cię nie podraznił, nie znaczy, ze masz skóre nosorożca, w końcu "przeżre" skórę i poczujesz jego moc:) poza tym nasza skóra róznie reaguje w zalężności od nastroju- czytaj w którym momencie cyklu i zycia jestesmy. Ja kiedys miałam bardzo odporną skórę a teraz czerwienie się przy byle podmuchu wiatru. Możliwe jest również, że retinoid podraznił Cie mocniej z powodu choroby.

      PS Retinol jest dośc niestabilny i rano był na Twojej skórze już kompletnie utleniony, więc po prostu nie działał.
      buziaki

      Usuń
  23. Bardzo proszę o opinię co sądzi Pani o żelu aloesowym do stosowania na skórę twarzy (firma GorVita)? Zaczęłam używać tego żelu po tym jak JULIA (itsxjul) z yt bardzo go zachwalała kilka razy, mówiąc że znacznie przyczynił się do m.in. wybielenia blizn potrądzikowych nie zapychając porów, co zresztą świetnie u niej widać .
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aloees ma wiele wspaniałych własciwosci, wiec jak najbardziej jestem za stosowaniem go na skórę. Jest znany z własciwosci kojacych, odkazających i przeciwzapalnych, prawia również koloryt skóry.

      Usuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ziemolino a ja mam takie pytanie. Rozpoczęłam kurację Avene Triacneal około miesiąc temu. Wyskoczyło mi wiele niespodzianek, nie myślałam, że mam tak zanieczyszczoną twarz. Ale pomyślałam, że warto, że zaczekam. Minął miesiąc, efekty jakieś zauważyłam, znikają zaskórniki, twarz staje się gładka, napięta ale te pryszcze... Niby jest ciut lepiej ale co noc potrafi coś wyskoczyć, największy problem mam z czołem, jak wyskoczyło tak nie chce zejść. Zaopatrzyłam się więc w Clindacne do stosowania miejscowo, wiem, że troszkę za późno ale lepiej późno niż wcale. Powiedz mi, jak mam stosować oba te preparaty? Na noc triacneal a na dzień clindacne? Czy może na zmianę? Raz triacneal a raz clindacne? Niby jest dobrze a tu nagle bum! i znowu pełno niespodzianek. Czy to możliwe, że po miesiącu skóra dalej się oczyszcza? Dziękuję za odpowiedź :) Natalia

    OdpowiedzUsuń
  26. Pewnie, że możliwe. W zależności od siły preparatu ten okres może trwać nawet do 3 miesięcy - tyle przynajmniej u mnie trwał wysyp przy atredermie (choć nie wiem czy wysyp to akurat dobre słowo, raczej kosmiczne, na szczęście okazjonalne, gule). Nie stosowałam nigdy Triacnealu, ale wydaje mi się, że kw glikolowy w nim zawarty jest też dość mocny, choć na pewno nie ma porównania z Atre. Ja bym mu dała jeszcze miesiąc.

    Co do clindacne, ja zawsze starałam się maści antybiotykowe stosować na noc, gdyż uważam, że używanie ich na dzień pod makijaż jest bezsensowne - ogranicza się wtedy ich działanie. Spróbuj odczekać pół godziny, godzinę po aplikacji triacnealu i potem nałożyć maść cienką warstwą. Jeśli jednak zaobserwujesz, że skóra jest nadmiernie podrażniona po takim systemie nakładania, będziesz musiała ten system nieco zmodyfikować, np. jednej nocy triacneal, drugiej maść, albo rzeczywiście nakładać maść pod makijaż (no chyba, że się nie malujesz, to wtedy problem z głowy, ale pamiętaj o filtrach!).

    pozdrawiam i życzę wytrwałości bo warto :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak po 30, Pani zdaniem, powinno używać się serum? Kupiłam serum, które dosyć sporo kosztowało i trzeba je zużyć wciągu sześciu miesięcy. Przeczytałam,że serum powinno się nakładać przez miesiąc, a później zrobić przerwę. Jak długo taka przerwa powinna trwać? Pozdrawiam. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  28. PROSZE WAS O UMIESZCZANIE PYTAN POD NAJNOWSZYM POSTEM, NIE JESTEM W STANIE ODPOWIADAC NA WSZYSTKIE PYTANIA POD ARCHIWALNYMI ARTYKUŁAMI.
    POZDRAWIAM ZIEMOLINA:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...