Czym różni się serum rich od legere?



Bardzo się cieszę, że podobnie jak ja pokochaliście serum LIQ :) Pisałam o nich tutaj i tutaj. Ponieważ jednak, jak bumerang powraca w komentarzach pytanie o różnice pomiędzy serum rich i legere bądź light, chciałabym je pokrótce objaśnić. Wybrałam formę oddzielnego postu, aby trafił do większej ilości osób.


Głównym składnikiem obu serum LIQ CC jest aktywna witamina C w postaci kwasu askorbinowego i stężeniu 15%, produkty różnią się zawartością witaminy E, serum LIQ CC legere ma jej 0,5% a serum rich 1,0%. Wersja legere jest zatem ultralekka, natomiast rich ciut bogatsza, ale naprawdę ciut, bo oba produkty są lekkie i świetnie komponują się z makijażem. Musicie tylko pamiętać, aby odczekać chwilkę z nałożeniem podkładu, by się nie mazał. Po wchłonięciu zarówno serum legere jak i rich pozostawiają skórę gładką i ładnie napiętą, nie przetłuszczają jej i dobrze współgrają również z filtrami UV, intensyfikując ich działanie. Pamiętajcie, że witamina C działa jak naturalny filtr przeciwsłoneczny, chroni skórę przed przebarwieniami i rozjaśnia te już istniejące. Jeśli jednak po użyciu serum skóra jest podrażniona a bariera naskórkowa uszkodzona, efekt może być odwrotny a skóra bardziej podatna na przebarwienia. Zawsze należy obserwować skórę i stosować filtry, które oprócz tego, ze dobrze się komponują z kwasem askorbinowym, to jeszcze chronią go przed rozpadem w wyniku promieniowania UV. W przypadku podrażnienia, należy zrobić krótką przerwę w stosowaniu serum, a najlepiej używać witaminy C cyklami- 5 dni smarowani i 1-2 dni przerwy.


Które serum wybrać dla siebie? Producent zaleca serum legere skórom tłustym i mieszanym a rich tym z tendencją do przesuszania. Jednak po niedawnych odkryciach na temat roli przeciwutleniaczy w pielęgnacji skóry trądzikowej, nie jest to już takie oczywiste. Tokoferol był do niedawna uznawany za komedogenny, dziś wiemy, że jako witamina rozpuszczalna w tłuszczach, zmniejsza utlenianie się tłuszczu czyli sebum i zapobiega powstawaniu zaskórników. Pisałam już o tym przy okazji postu o nowym Effaclarze K+ klik. Czy zatem serum rich może się okazać jeszcze lepsze dla skóry tłustej i trądzikowej? Tego nie wiem, ale liczę, że owszem, liczę też na Wasze opinie po wypróbowaniu obu serum, bo jestem przekonana, że zarówno serum LIQ CC legere jak i LIQ CC rich nadaje się do skóry tłustej i trądzikowej, nadają się również do skóry normalnej (czy ktoś w ogóle taka posiada:)) i suchej, młodej i dojrzałej.

A żeby było śmieszniej seria LIQ wzbogaciła się ostatnio o serum ze skoncentrowaną 15% witaminą E i teraz naprawdę mam zagwozdkę do jakiej cery je polecić. Swoje rozważania przedstawię Wam wkrótce w poście na temat serum LIQ CE- turkusowego cuda od Wojtka Sawczuka i będę rozdawać prezenty:) Tymczasem niech maj będzie z Wami- cudny, słoneczny i pachnący bzami:)

Buziaki!

100 komentarzy:

  1. Witam. Mam pytanie. Czy ciąża i okres karmienia moze być przeciwskazaniem do uzywania serum z witaminą C?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamina C działa powierzchniowo, ciąża nie jest przeciwwskazaniem do jej stosowania.

      Usuń
    2. Bardzo dziekuję za odpowiedź.

      Usuń
  2. Ja mam cere mieszana, odwodniona i uwrazliwiona.

    Serum rich stosuje na dzien a na to dodatkowo krem nawilzajacy, krem z filtrem, baze pod makijaz.

    Wieczorem nakladam nowe serum z wit E i taka kompilacja sprawdza sie rewelacyjnie. To serum uzupelnilo jakas brakujaca cegielke w mojej pielegnacji.

    Teraz cera jest usppokojona,nawilzona, miekka i z wyrownanym kolorytem. Jestemm zachwycona.

    Od czasu do czasu uzyje preparatu z kwasem np glikolowym rowniez z LIQ, albo effaclary i jest super.

    Oba sera nakladam na skore pod oczami i wygladzily drobne linie oraz doskonale nawilzyly skore, zwlaszcza to serum w wit. E.(nie rezygnuje jednak w dalszym ciagu z kremow pod oczy)

    Teraz swoj schemat pielegnacji opieram glownie wlasnie o sera z Liq ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, dziękuję za Twój komentarz Agnieszko, bardzo fajny schemat pielegnacyjny:)

      Usuń
  3. Na stronie producenta są 3 sera: dwa z wit c i jedno nocne z 7% kwasem glikolowym; nie ma nic nt serum z 15% wit E.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie ma na stronie, ale jest juz w sprzedaży:)

      Usuń
  4. Świetnie, że napisałaś więcej i obszerniej na ich temat :) Czekam na kolejny wpis dot. "turkusowego cuda", a tymczasem chyba przekonałaś mnie do dokonania zakupów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ziemolino,
    czy serum+anthelios+podkład/krem bb+puder i brązer to nie za dużo dla cery? Chciałabym zrezygnować z niepotrzebnych warstw i naprawde nie wiem co zrobic - a bez podkładu po prostu czułabym się źle, ze wzgledu na blizny po trądziku
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martyna, a może po prostu podkład mineralny sypki (np. Ecolore, Annabelle minerals) zamiast tego kremu BB i pudru? :) Nie obciążysz niepotrzebnie skóry, a wyrównasz jej koloryt i zrobisz naturalny zdrowy makijaż. Ja bardzo polecam :) Od kiedy wypróbowałam minerały nie wracam prawie do drogeryjnej kolorówki.

      Usuń
    2. Miałam kiedyś podejscie do podkładu mineralnego, ale strasznie świeciła mi się po nim twarz! i dlatego teraz mam awersje, ale poszukam wśód poleconych przez Ciebie. A pudru juz nie nakładasz? i co w takim razie z ochroną przciwsłoneczną UVA?

      Usuń
    3. @Martyna94, podkład musi mieć dużo krzemionki aby twarz ci się po nim nie świeciła. Ja nakładam filtr z najwyższą ochroną, matuję pudrem sypkim i dopiero na to nakładam podkład mineralny. Podkład zrobiłam sama więc specjalnie dodałam dość dużo krzemionki dla efektu zmatowienia. Trzeba pamiętać o cienkich warstwach podkładu i pudru aby nie wysuszyć skóry.
      Pozdrawiam,
      Dominika

      Usuń
    4. To teraz mnie zaskoczyłaś tym ze najpierw puder, a potem podkład :) przyznam szczerze, że spróbuje, choć cieżko mi to sobie wyobrazić. A serum żadnego nie używasz? ;)
      Buziaki!

      Usuń
    5. Zazwyczaj na noc z witaminą C i glukonolaktonem, pod filtr raczej nic nie nakładam. ;)
      Dominika

      Usuń
  6. Mialam rich,ale wcale nie wydawalo mi sie nie odpowiednie dla cery tlustej. Ladnie sie wchlanialo wiec znowu kupie ta wersje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak serum rich wchłania się bez zarzutu, moja cera również bardzo je lubi.

      Usuń
    2. U mnie niestety wręcz przeciwnie... Kupiłam serum rich i bardzo tego żałuję. W ogóle nie chciało się wchłaniać, bardzo długo siedziało kleistą warstwą na cerze, mogłam stosować je tylko na noc, bo w dzień brakowało mi czasu na czekanie, aż się wchłonie :( dodatkowo coś w nim nie lubiło się z moją skórą - po tygodniu miałam na twarzy "kaszkę", a skóra wokół oczu była w tragicznym stanie - popękana, pomarszczona, sucha jak nigdy.
      Szkoda, bo dużo sobie po nim obiecywałam, no i kosztował niemało (jak na moje studenckie możliwości).

      Usuń
  7. Za Twoim wpisem o tym serum pobuszowałam w aptekach i dorwałam wersje light :) mam cerę tłustą i to serum jest rewelacyjne :) makijaż trzyma się pięknie na nim cały. A skóra miękka rozjaśniona delikatna :) chyba już to serum zagości u mnie na stałe :)

    Buziaki
    Majka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę się Majko, że moje rekomendacje się sprawdzają:)

      Usuń
  8. ja używam rich a mam cerę tłustą (z zaskórnikami) oraz naczyniową (najgorzej) i dla mnie sprawdza się świetnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak serum rich nie jest wcale gorsze do skóry tłustej niż light.

      Usuń
  9. Mam serum rich. Na razie ze względu na zaleczanie wysypu na twarz stosuję skinoren, ale pod oczy, na szyję i dekolt nakładam serum. Na szyi i dekolcie sprawdza się fajnie, szybko się wchłania, nawilża, skóra jest mięciutka (chociaż nie zauważyłam wygładzenia zmarszczek, które zaczynają się już pojawiać). Niestety skórę pod oczami potrafi podrażnić jeśli zdarzy mi się nałożyć ciuńkę więcej. W takich sytuacjach skóra długo piecze i jest ściągnięta, zmarszczki uwypuklone i muszę nakładać krem nawilżający. Mimo to dzielnie stosuję codziennie, natomiast efektu wygładzenia zmarszczek pod oczami nie zauważyłam. Czekam na denko w tubce ze skinorenem i dopiero wtedy, po zastosowaniu na całą twarz będę się mogła w pełni wypowiedzieć - także o działaniu niwelującym przebarwienia.
    Ziemolino, jak efekty po wampirku - dalej spektakularne? Bo korci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Efekty nie są spektakularne, ale zadawalające. Po 3 tygodniach widzę poprawę jakosci skóry, nie wiem jak to opisać, ale czuję jaby moja skóra zrobiła sie po prostu normalna:) Za najwiekszy atut zabiegu uważam zniesienie nadwrażliwosci oraz fakt, że znacznie mniej się czerwienię.

      Jesli chodzi o wypłycenie zmarszczek, o co pyta anonim, to trudno mi sie wypowiedziec, bo ja nie mam drobnych zmarszczek, na które osocze moze wpłynąć, a jesli chodzi o te głębsze jak np. bruzd nosowo- wargowy- to nie zauważyłam róznicy. Zdecydowana róznica jest w jedrności- czyli lekkim liftingu.

      W tym momencie nie mam za bardzo kiedy, ale umówię się jeszcze na kolejne zabiegi, bo powinno zrobić sie serię co najmniej trzech i spróbuje też mocy osocza na skórze głowy.

      Usuń
  10. Mi się wydaje ze po tym serum (legere) mnie troszkę wysypalo. Czy to możliwe ziemolinko??? Choć nie ulega wątpliwości ze po zastosowaniu tego specyfiku skóra jest ukojenia i tak miło się człowiek czuje:) pod makijaż czy ja wiem... się świeci.
    Najbardziej jednak służy mi hydreane legere.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamina C ze wzgledu na niskie pH może początkowo lekko podrażniac skórę i wówczas mogą się pojawić jakieś wypryski. Jesli jesteś pewna (bo może to byc przypadek), że to po serum, to zmniejsz częstotliwość stosowania.

      Usuń
  11. Z innej beczki - mam skórę z trądzikiem z przebarwieniami,bliznami, lojotokiem i tak dalej. Dzieki Twojemu blogowi kochana zmieniłam pielęgnację. Zaczęłam skórę nawilzac-hydreane na noc i dzień. Nie stosuje podkładu tylko korektor i pudrem leciutko przypruszam. Moim zdaniem skóra z podkładem źle wygląda. Widać to, nawet ten dermablend moim zdaniem wygląda jak maska. Może to tylko efekt na mojej skórze ale moim zdaniem jest ciężki. Uważam że skóra lepiej wygląda z zakamuflowanym tym co ma byc i pudrem mineralnym leciutko niż nawalone tony podkładu. No cóż nie wiem jak wy myślicie. ..
    moje pyt brzmi czy jeśli złuszczam się kwasami co miesiac to oprócz kremu nawilzajacego powinnam jeszcze używać np effaclar k+? Mam mało zaskórników parę niedoskonałości przeważnie jest na mojej buzi.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dermablend rzeczywiście jest ciężkim podkładem, polecam go tylko mocno zniszczonym skórą z zapalnymi postaciami trądzika, czy przebarwieniami, jeśli Twoja skóra rzeczywiscie nie jest mocno problematyczna wybierz coś lżejszego. Polecam głównie puder Dermablend, który swietnie łaczy się z każdym podkładem i utrwala makijaż na wiele godzin.
      Nie napisałaś czym się złuszczasz i w jakim stężeniu, jesli skóra nie jest mocno podrażniona to możesz stosowac Eff K- to preparat do codziennej pielegnacji, choć nie musisz.

      Usuń
    2. Złuszczałam się pirogronowym i Yellow peelem. Teraz przechodzę na coś lżejszego tj migdałowy na przykład.
      Pudru Dermablend jeszcze nie stosowałam, od długiego juz czasu korzystam z mineralnego podkładu kompaktowego - http://www.sephora.pl/Makijaz/Cera/Podklady/Mineralny-podklad-kompaktowy/P51604?skuId=334893&LGWCODE=334893;93143;3577&cm_mmc=Search_Search_Google_PLA_
      Jak dla mnie na razie najlepszy z tych ktorych uzywałam. Po klapie z podkładem podchodzę sceptycznie do Dermablend.
      buziaki

      Usuń
    3. Podkład i puder to dwie różne rzeczy.

      Usuń
    4. Wiem ale jednak mam obawy.

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. O kurka, a to tylko w Polsce do nabycia, no nic bede w sierpniu, to kupie:)

      Usuń
  13. Zakupiłam! Teraz pojawia sie pytanie.. czy mogę stosować Liq CC light podczas kuracji Epiduo?

    OdpowiedzUsuń
  14. Używam wersje rich przy tłustej skórze i sprawdza się rewelacyjnie, wcale nie obciąża i nie przetłuszcza.
    Dzięki za polecenie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie byloby gdyby pojawił się post o pielęgnacji cery w czasie ciąży i karmienia piersią. Czego można używać a czego nie? W Internecie są sprzeczne informacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa... Tak na zapas taka wiedza by się przydała :D

      Usuń
    2. Podłączam się do tej prośby. Czy podczas karmienia piersią można pić wierzbownicę? Czy można używać Skinorenu? Zakładam, że Locacid i Differin są wykluczone podczas karmienia piersią? A Glyco-A? Karmię już dość długo i końca nie widać :) I jestem zdezorientowana czego mogę używać a czego nie.

      Usuń
  16. To serum jest mqgiczne, to jak moja skóra go polubiła jest zadziwiające :)
    Mam małe pytanie:złuszczamy skórę jesienią i zimą kwasami, a latem jak sobie z tym poradzić? Jakoś odeszłam od peelingów mechanicznych bo mam wrażenie, że tylko szkodzą mojej cerze i powodują wypryski..a peelingu enzymatycznego jeszcze nie znalazłam dobrego, a pare już używałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałas tego z organique? ;)

      Usuń
    2. Ja polecam bardzo dermalogica jesli chodzi o peeling enzymatyczny. Mozesz tez latem stosowac bielendy serum z kwasem migdalowym, fajnie rozjasnia skore i radzi sobie z malymi niedoskonalosciami. U mnie bardzo sie sprawdzil, rowniez u tesciowej i szwagierki;)

      Usuń
    3. Ja polecam peeling enzymatyczny Ava - mam cerę mieszaną, naczynkową, wrażliwą i mnie nie podrażnia:-)

      Usuń
    4. Dużo sprzecznych opini słyszałam o tym peelingu z organique. Jest dość drogi i chyba to jest przyczyną, że go nie posiadam...A produkty z dermalogica chyba nie są tak łatwo dostepne stacjonarnie?

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. Od siebie polecić mogę peeling enzymatyczny z e-naturalne. Jak dla mnie rewelacja :)

      Majka

      Usuń
    7. zawsze możesz wziąć próbkę i sama zobaczyc... ja tak zawsze robie przed kupnem drogiego specfiku

      Usuń
    8. Ja na allegro kupiłam próbkę peelingu w pudrze Kanebo - jest naprawdę dobry, ale bardzo drogi. Świetny (i sporo tańszy) jest też Gentle Deep Pore Cleanser z Institut Esthederm. Dermalogica to podobno tańsza wersja Kanebo, ale nie wiem, bo nie używałam. Podobny, proszkowy produkt jest też w Sephorze (marka własna) - może zrobią Ci próbkę?
      A próbowałaś może peelingi typu gommage? Ma taki Institut Esthederm (ale dla mnie minimalnie zbyt intensywny). Dobre opinie zbiera też jabłkowy Tony Moly i jest stosunkowo niedrogi.
      Z tańszych opcji, to mam zestaw z Biochemii Urody i niestety nie mogę go polecić-jest dość agresywny. Peeling z Organique też mi niestety średnio podpasował - za bardzo mnie podrażniał.
      Świetne i delikatne właściwości peelingujące ma glinka i błoto z Morza Martwego (polecam z Organique) oraz mydło Savon Noir (Organique) - działanie podobne jak sody oczyszczonej (wiem, silna zasada, ale naprawdę ładnie zmiękcza naskórek i trochę gonjakby rozpuszcza), ale zero podrażnień.

      Pozdrawiam,
      M.

      Usuń
    9. Martyna 94 masz racje z tą próbką :) tylko z doświadczenia wiem, że nie chrtnie są dawane tak o, lub po prostu nie mają. U mnie w organique ten peeling kosztuje aż 90 zł więc słabo gdyby się nie sprawdził... Mam maseczke hetbacianą od nich i jest fajna :)

      Usuń
    10. oj to dziwne, że taki drogi, ja kupiłam chyba za niecałe 50 zł, a próbki dają bez problemu.W internecie przy zamówieniu kilka wybranych próbek mozesz dostać tez za darmo.

      Usuń
    11. Nie zamawiam przez internet żadko kiedy, raczej robię stacjonarne zakupy bo inaczej nie mam możliwości. Dzisiaj byłam w organique kupic wlasnie to błoto z morza martwego zapytalam o probke bo niestety nie mieli ale mloda dziewczyna w mniej wiecej moim wieku powiedziala ze w rossmanie sa takie male pudeleczka do podrozy. Kupilam je i dostalam do testowania peeling :D

      Usuń
    12. Nie zamawiam przez internet żadko kiedy, raczej robię stacjonarne zakupy bo inaczej nie mam możliwości. Dzisiaj byłam w organique kupic wlasnie to błoto z morza martwego zapytalam o probke bo niestety nie mieli ale mloda dziewczyna w mniej wiecej moim wieku powiedziala ze w rossmanie sa takie male pudeleczka do podrozy. Kupilam je i dostalam do testowania peeling :D

      Usuń
    13. Wszystko zależy od stanu i potrzeb skóry- nie opisałas go, ale zwykle w okresie letnim do podtrzymania efektów kuracji wystarczą Effaclary.

      Usuń
    14. to podziel się wrażeniami ;)

      Usuń
    15. Myślałam, że effaclary też odpadają w okresie wiosna/lato... Chciałam się jeszcze zapytać czy tzw. "parówka" z ziół jest wskazana do oczyszczania cery?
      Martyna, peelingu nie stosowałam ale robiłam wczoraj maske z błota martwego z organique. Jest świetna, zwęża pory wygładza, cera wygląda pięknie :)

      Usuń
    16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  17. Ziemolino pisałaś w postach, że dieta nie ma wpływu na trądzik, jednakże pijąc alkohol lub jedząc słodkości lub ew.tłuste rzeczy od razu zauważam pogorszenie cery. Ostatnio odstawiłam też białe pieczywo, najgorsze byly bułki - "zapychają" jakoś tak organizm mam wrażenie, ciemne pieczywo z ziarnami jest o wiele lepsze. Moim zdaniem dieta jest jednym z czynników wywołujących pogorszenie stanu cery. Nie bez powodu jest powiedzenie " jesteśmy tym co jemy":) Pozdrawiam Cie gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tradzik nie jest chorobą metaboliczną, nie jest też wywołany złym odżywianiem, więc zła dieta nie leży u podłoza tego problemu. Zwróc uwagę, że osoby z cerą suchą czy normalną, mogą jeść każde badziewie i nie odbije się to na wygladzie ich cery.

      Nie mniej jednak trądzik jest schorzeniem zapalnym a skóra zwłaszcza w przypadku acne tarda jest też bardzo wrazliwa, więc nieodpowiednia dieta może być tutaj czynnikiem zaostrzającym. Mówiąc o diecie nie mamy na mysli szerokiego określania "zdrowe odżywianie" tylko diete strikte przeciwtrądzikową, czyli taką, która będzie miała wpływ na hormony- jest to przede wszystkim dieta niskowęglowodanowa i bogata w roslinne antyandrogeny i uwzgledniająca czynnik przeciwzapalny. Generalnie dokładne jej ustalenie jest bardzo trudne, poleg na obserwacji organizmu i metodzie prób i błedów. Dieta wegetariańska na przykład wcale nie służy skórze z trądzikiem.

      Usuń
    2. Oczywiście masz rację. Najgorsze, że nie można jeść rzeczy, które są najlepsze;) tj slodycze, czipsy, piwko, kurczaki z kfc;) No wszystko moje ulubione. Ostatnio ograniczylam te produkty, a nawet mozna powiedziec, że je wyeliminowałam (no piwko jak jest gorąco to sobie tam wypiję) ale jestem takim lasuchem, że jak przechodzę w sklepie kolo pulek ze slodyczami to chce mi się aż płakać. Tak mi się chce słodkiego. Ale jestem twarda. Cukier to nic dobrego, nawet nie biorąc pod uwagę trądziku.
      Niektorzy jednak twierdzą, iż trądzik moze byc strikte z nietolerancji pokarmowej, mowi tak m.in. "lamadolamy" taka blogerka. Zajrzyj na jej stronkę. Swoją drogą nie jestem przekonana co do jej opinii.
      Dzis pierwszy dzien posmarowałam się filtrem vichy ideal solei, ktory polecalas. Nie jest tak zle, nie "przetłuszczam" się jakoś bardziej niz zwykle. Faktycznie ma satynowe wykonczenia mozna powioedziec no ale zobaczymy jak dalej pojdzie. Nigdy sie nie filtrowalam ale dostalam przebarwien i leczę je IPL-em = musze stosować filtr. Mam tylko nadzieje, ze nie pogorszy mi wygladu skóry. Zawsze odkladalam filtrową pielęgnację ze względu na to wlasnie zeby nie obciążać skóry.
      Co ciekawe wczoraj będąc własnie na IPL wspomnialam o swojej pielęgnacji bo zastanawialam się czy koniecznie muszę stosować krem keratolityczny (mam skorę łojotokową, trochę zaskornikow jest oczywiście, parę pryszczy - uff bo bylo ich duzo duzo więcej). Powiedzialam ze obecnie stosuję Hydreane legere na dzien i noc, no teraz będę tylko na noc. Zapytalam o Eff K - mowila zeby lepiej codziennie się nim nie smarowac, że jak juz to 2 razy w tyg bo codzienne stosowanie moze powodowac (dokladnie nie pamietam jak ona to powiedziala i wytlumaczyla) odwrotny skutek. Ze te pory zbytnio się jakby uaktywnią. Jak myslisz moja kochana?
      pozdrawiam Cię cieplutko:)))

      Usuń
    3. Trądzik nie wynika z nietolerancji pokarmowej,gdyż nie jest chorobą metaboliczną, w przypadku nietolerancji na twarzy są zmiany innego typu.

      Jesli chodzi o Effaclar to kto ci sprzedał taka bzdurę, pani kosmetolog? Skóra tłusta, mieszana nie funkcjonuje prawidłowo, stosowanie preparatów o działaniu keratolitycznym wspomaga ją w tym, z czym sobie nie radzi czyli w zrzucaniu martwych komórek, które zalegaja na powierzchni, sklejone przez sebum. Oczywiscie nie musisz stosowac Effaclaru codziennie, to już zależy od stanu i potrzeb Twojej skóry, musisz nauczyć się jej słuchać:)

      Usuń
    4. PS Nadmierny apetyt na słodycz moze byc wynikiem obecności pasożytów, powinnismy sie reguralnie odrobaczac, tak jak robimy to ze swoimi zwierzetami:)
      PS 2 Piwka tez nie mogłabym sobie odmówić:)

      Usuń
    5. Nie wiem może obserwując moja skórę stwierdziła że jest zbyt podrażniona aby stosować effaclar. Tak jak mówię nie pamiętam jak to umotywowala.
      Pasożytów? To co mam zbadać kał?
      A co lykasz na odrobaczenie?
      No właśnie a po piwku wyskakuja Ci niespodzianki? Buziaki

      Usuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ziemolino, witamina C nie jest lewoskrętna. Witamina C to kwas L-askorbinowy, ale to "L" nie oznacza lewoskrętności. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem, że L nie oznacza lewoskrętności, ale istnieje wit lewo i prawoskretna i ta stabilna w preparatach kosmetycznych to lewoskrętna, tak przynajmniej mnie uczono, ale jestem otwarta na dyskusję:)

      Usuń
  20. Zapach bzow ubostwiam, wiec dziekuje za zyczenia <3
    Serum w wersji light stosuje od paru dni, wiec na sady jeszcze za wczesnie, ale chyba bedzie milosc :) Dla mnie najwazniejsza jest ta witamina C, a E ma drugorzedna (co nie znaczy, ze mniej wazna) role. Ale mysle sobie ze do mojej cery mieszanej serum rich sprawdziloby sie w sezonie jesienno-zimowym, wiec pewnie z nim tez jeszcze sie zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. * co nie znaczy, ze MALO wazna role

      (pisze jadac pociagiem i wyszedl mi jakis belkot kompletny ;) )

      Majowe pozdrowionka i dla Ciebie, Ziemolino!

      Usuń
    2. Aniu zdecydowanie należy przyjrzeć sie wpływowi witaminy E w pielęgnacji skóry tłustej, ja wiąże z nią wielkie nadzieje:)

      Usuń
  21. A tą wierzbownicę to można tak pić w nieskończoność? Ona nie szkodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie ma konkretnych badań na długość oraz dawę w kuracji wierzbownicą, we wszystkim jednak należy zachowac zdrowy rozsądek. Myślę, ze najlepsze są kuracje pulsacyjne np 3 mce picie- 3 mce przerwa itp, nalezy tez obserwować organizm a przede wszystkim cykl, jego rozregulowanie jest przeciwwskazaniem.

      Usuń
  22. Serum z Wit. E jest świetne, mam wrażenie, jakby moja skóra była pokryta wodą, polecam dziewczyny! To z drugie rich z vit. C napina mi skórę, więc muszę używać na nie dodatkowo krem nawilżający - np. Esthederm Hydra System - to naprawdę super krem, jest wart swej ceny. Na to wszystko Anthelios fluid. Mam tylko pytanie: Czy mineralny podkład sprawdzi się u mnie. Mam cerę naczynkową i bardzo wrażliwa w kierunku suchej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana nie mam pojęcia, czy sprawdzi się u Ciebie podkład mineralny, zwłaszcza, ze nie mam za dużego doświadczenia z minerałami, nie mam tez przed Tobą czarodziejskiej kuli:). Musisz zaryzykowac i zastosować a wtedy dowiesz się, czy będzie dla Ciebie odpowiedni, przy czym podkładów mineralnych jest wiele, więc też może potrwać zanim trafisz na swój idealny.

      Usuń
  23. A jak długo odczekać z nałożeniem na serum kremu nawilzajacego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jakie serum, przy niektórych lepiej w ogóle nie nakładac kremu, bo można osłabic ich działanie.

      Usuń
  24. Kierowana opiniami i postem o cerze naczynkowej kupiłam la roche posay reseliac ar intense. Skórę raczej miałam przed aplikacja sklonnavdo różowego odcienia i była gładka. Po aplikacji jednej kremu na noc rano obudziłam się z kostkami i rumieniem w kolorze buraka na policzkach. Alergia? ( nigdy nie miałam na żaden krem) tymczasowa reakcja na krem? czy odstawić / stosować nadal? Czym ratować skórę teraz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobną sytuację z tym kremem, rumień zaostrzył się bardzo. Ja odstawiłam i stosowałam wodę termalną uriage, glinkę czerwoną oraz łagodny krem by otulić podrażnioną skórę.

      Usuń
    2. Wyglada to reakcję alergiczną niestety, woda termalna i krem łagodzący powinny pomóc a Rosalaic możesz zanieść do apteki i zaerklamować- otrzymasz zwrot pieniędzy. Przykro mi, ze się nie sprawdził u mnie działa swietnie.

      Usuń
    3. Ja też po Rosaliac obudziłam się rano z tragedią na twarzy, podobnie miała moja kuzynka. Zastanawia mnie co w tym kremie może powodować tak silną reakcję alergiczną?

      Usuń
  25. A jak długo odczekać z nałożeniem na serum kremu nawilzajacego?

    OdpowiedzUsuń
  26. Droga Ziemolinko!

    W sumie to chce Ci podziękować, tyle! :) Wreszcie nauczyłam się współpracować z moją mieszaną, trądzikową cerą i to właśnie dzięki Tobie. Fakt, znalazłam panią dermatolog, która pokazał mi jak wyjść z trądziku, ale niestety to nie ona nauczyła mnie pielęgnacji zapobiegającej jego nawrotom, tylko TY ^^ DZIĘKUJĘ! :*

    A jakby ktoś był ciekawy albo szukał "inspiracji" na schemat pielęgnacyjny, to wrzucam Wam mój, może którejś z Was pomoże, Kosmostomaniaczki :)

    Jesień-zima :
    Dzień: LRP Anthelios ultralekki fluid (+ makijaż z podkładem Revlon Colorstay)
    Noc: Isotrexin żel - co wieczór! jeśli czuję nadmierne przesuszenie to zamiast Isotrexinu smaruję twarz olejkiem z wiesiołka (u mnie wystarczyło ok. 1x/tydz )

    Wiosna:
    Dzień: jak wyżej
    Noc: Isotexin żel i Skinoren (jednego wieczoru Iso, drugiego Skinoren i tak w kółko) i olej z wiesiołka tak jak wyzej

    Lato:
    Dzień: jak wyżej
    Noc: LRP Effaclar K+ jednego wieczoru, Effaclar Duo+ drugiego, Skinoren 1 raz w tygodniu, olej z wiesiołka pulsacyjnie , jeśli zachodzi potrzeba.

    Na noc stosuję żele pod oczy, uwielbiam te z Zumy.

    Wieczorem myję twarz delikatnymi żelami z Ziaji (Fizjoderm żel lub ziaja ulga mleczko do mycia z wodą), a z rana spryskuję twarz płynem oczarowym z Fitomedu i przecieram wacikiem.
    Do tego 2x/dzień piję wierzbownicę zmieszaną z szałwią, łykam wit. C, A i E.

    Tyle :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie stosujesz filtra? Co jest najlepsze na podskórne gule?

      Usuń
    2. Wierzbownica podziała la na lojotok? Biorę antykoncepcję i boję się jej

      Usuń
    3. Revlon ColorStay to dość ciężki podkład, jeżeli zwalczyłaś niedoskonałości związane z trądzikiem może warto przejść na lżejszy podkład ??

      Usuń
    4. Stosuję filtr, oczywiście! LRP Anthelios ultra lekki fluid to krem z filtrem SPF 50+ (zapomniałam tego zaznaczyć dla niewtajemniczonych. To taki odruch myślowy, że u Ziemoliny wszyscy znają ten filtr :) )

      Mój pogromca gul to Isotrexin.

      Wierzbownica ładnie ogranicza mi łojotok skóry twarzy, tylko z nosem sobie nie poradziła :/ Co do stosowania jej z antykoncepcją: Ziemolina gdzieś wspominała (jeśli coś pomieszałam, to popraw mnie , proszę, Ziemolino ), że można to połączyć.

      A nad zmianą podkładu pomyślę :) Jednak nie znam innego, który dawałby takie piękne wykończenie... Chyba, że masz jakiś na myśli Gosiu?

      Usuń
    5. Znam to Kochana, sama byłam przez dłuższy czas uzależniona od CS ale uwydatniał mi bardzo zmarszczki mimiczne na czole i był dość ciężki w swojej formule a jak uporałam się z niedoskonałościami pomyślałam, żeby spróbować lżejszych formuł w sumie to za sprawą Ziemolinki, która mi zwróciła uwagę :). Ja używam Clarins Everlasting albo Lancome Teint Idole ale wiem, że to drogie podkłady chociaż sprawdzają mi się świetnie, z takich drogeryjnych dobrze wspominam Astor Perfect Stay 24h łączony z Rimmel Wake me up (łączyłam je bo Rimmel ma drobinki świecące i ładnie rozświetlał mi skórę) ale wiadomo z podkładem to każda z Nas ma pewnie inne preferencje i skórę oraz oczekiwania więc pewnie coś co mi się sprawdzą nie zawsze komuś innemu:) Pozdrawiam Olgo :)

      Usuń
    6. Gosiu, dziękuję za podrzucone podkładyJ. Jak zużyję tydzień temu rozpoczętą buteleczkę Revlonu to być może wypróbuję Clarinsa lub tego z Lancome, słyszałam o nim dobre opinie, ale nie ukrywam, że szkoda mi tyle kasy na podkład :/ Może wynajdę jakiś tańszy odpowiednik? Z drogeryjnych mam też problem z doborem koloru - jestem typowym bladziochem .

      Usuń
  27. Czy jest dostępne w Anglii (Birmingham)? Może ktoś pomoże - dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filonka, wg mnie najlepiej skontaktuj się bezpośrednio z firmą lub zerknij na apteki internetowe, które prowadzą sprzedaż produktów Liqpharm. Wszystko jest na ich firmowej stronie :)

      Usuń
    2. Dziękuję Hexxana, już znalazłam (okazuje się, że jednak wujek Google jest niezawodny...). Jest na Amazonie i na stronie anglojęzycznej www.liqc.co.uk - może się komuś namiary przydadzą...
      Jutro mam dostać i cała drżę z niecierpliwości :D

      Usuń
  28. Stosowałam LIQ CC serum rich przez około 2 miesiące. Początkowo tylko i wyłącznie na noc i w pierwszym tygodniu zauważyłam wysyp ale po konsultacji z Angeliką okazało się, że było to podrażnienie pokwasowe - wit C i zgodnie z zaleceniami odstawiłam serum na kilka dni po czym zmiany ustąpiły i mogłam do Niego wrócić. Kolejne tygodnie przebiegły pozytywnie, zaczęłam stosować mniejsza ilość serum co przyczyniło sie do szybszego wchłaniania i tym samym mogłam stosować serum rano pod makijaż. Rano stosowałam Liq CC odczekałam około 15 minut następnie fluid Anthelios XL SPF 50+ i podkład i nic złego się nie działo, skóra cały dzień wyglądała dobrze, nic nie spływało, skóra owszem po 10h świeciła się ale to normalne i nie przeszkadzało mi (zaznaczę przy okazji, ze mam skórę mieszaną z tłustą strefą T). Jeżeli chodzi o działanie witaminy C i rozjaśnienie skóry nie mogę za dużo wypowiedzieć się na ten temat, gdyż stosowałam wcześniej kwas azelainowy (AcneDerm) i zapewne on wybielił większość zmian potrądzikowych, możliwe, że serum również miało w tym swój wkład. Powrócę do tego serum z pewnością bo skóra przy jego stosowaniu wydawała mi się zadowolona - dziwnie to brzmi bo nic spektakularnego nie zobaczyłam ale brakuje mi go teraz :) przyzwyczajenie druga naturą człowieka :)

    Mam natomiast pytanie czy ktoś z Was stosował kremy/maści/żele wybielające na piegi ?? Czy takie specyfiki działają ?? Jakiej firmy ?? Najwięcej piegów mam pod oczami i na nosie i nie mogę stosować tam kwasów a chciałabym pozbyć się piegusów :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Właśnie dostałam swoje serum CC w wersji light:) W jakiej ilości je stosujecie? W ulotce jest napisane, by stosować jedną pipetę na aplikację. Czy taka ilość wchłania się bez problemów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba stosować aż takiej ilości, cała pipeta to dla mnie twarz, szyja i dekolt:)

      Usuń
  30. Od wczoraj stosuję wersję bogatą serum, ale trochę lepi mi się po nim skóra. Nie zużywam całej pipety, także nie wiem skąd ten efekt? Przed aplikacją oczyszczam twarz żelem lub płynem micelarnym, a potem przecieram twarz tonikiem. Może powinnam z czegoś zrezygnować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nakladam serum na oczyszczoną woda i żelem twarz i odczekuję 10min z makijażem, bo poczatkowo sie klei, potem nie czuje go na twarzy.

      Usuń
  31. Czy serum LIQ z witaminą C rich, kiedy stosujemy go na noc, dobrze jest przykryć kremem nawilżającym? Spotkałam się z opinią, że na serum po ok. 20 minutach dobrze jest nałożyć krem nawilżający. Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Stosowałam LIQ CC serum rich, jednak musiałam przestać, ponieważ moja skóra była bardzo podrażniona...Czy takie serum można stosować cały czas, czy należy robić przerwy?

    OdpowiedzUsuń
  33. Droga Ziemiolino,
    mam łzs i jedyne co mi pomaga to protopic. Zakupiłam serum light, niestety już parę razy próbowałam je stosować, za każdym razem po paru dniach mnie lekko wysypywało, łzs się pogarszało, a teraz oprócz tego ( 3 próba) dostałam zimna na brodzie (nigdy nie miałam zimna na brodzie!). Oprócz protopicu z przerwami, nie stosuję nic - żadnego kremu itd, boję się, że pogorszę cere. Łzs jest w miarę opanowane. Zaznaczam, że od tygodnia nie stosowałam protopicu, więc opryszczka nie jest nim spowodowana.Jak moge zużyć buteleczkę? Pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Kosmostolog , Blogger