Perły Dermatologii Estetycznej 2014

Perła Dermatologii Estetycznej to nagroda przyznawana przez lekarzy zajmujących się medycyną estetyczną, dla najlepszych ich zdaniem produktów stosowanych do zabiegów oraz dermokosmetyków.

Po tym, co piszecie na temat swoich negatywnych doświadczeń z dermatologami, zastanawiałam się, czy takie wyróżnienie jest w ogóle nobilitujące, ale w końcu nie wszyscy dermatolodzy są sprzedajni i pozbawieni empatii a jest to też dobry pretekst do przyjrzenia się kilku ciekawym produktom.

W tegorocznej edycji nagrodę przyznano 15 produktom, ja zajmę się dermokosmetykami.


Najlepszy dermokosmetyk przeciwsłoneczny;

Anthelios  Anthelios XL ultra lekki fluid do twarzy,

Z tego wyróżnienia jestem bardzo dumna, ponieważ Anthelios fluid ultralekki to mój ulubiony preparat ochronny i odkrycie 2014 :). Bardzo lekka konsystencja, satynowe wykończenie, właściwosci kojące, maxymalna ochrona UVB 50+ oraz rekordowo wysoka ochrona UVA 42. Pisałam już o nowym Antheliosie tutaj klik.


Najlepszy dermokosmetyk do pielegancji skóry wrażliwej :

Sensibio Tolerance+

Bardzo prosty kilkunastoskładnikowy krem do ekstremalnie wrażliwej skóry, w
 specjalnym sterylnym opakowaniu z pompką typu air- less, bez konserwantów i środków zapachowych, niekomedogenny. Przeznaczony do skóry bardzo wrażliwej, alergicznej, nietolerancyjnej. Zmniejsza nadpobudliwość włókien nerwowych skóry, wycisza ją i uspokaja, minimalizując deskomfort spowodowany kłuciem, pieczeniem czy ściągnięciem. Kompleks cukrów mannitol, xylitol, ramnoza oraz sodium PCA dodatkowo nawilża.
Bardzo dobry, przyjazny skórze skład.
Myślę, że świetnie sprawdzi się w przypadku każdej skórnej wrażliwości, zarównod la cery suchej jak i tłustej oraz naczyniowej a takze po różnego rodzaju zabiegach dermatologicznych, czy silnie wysuszających kuracjach przeciwtrądzikowych (Atrederm).



Najlepszy dermokosmetyk do pielęgnacji skóry tłustej i trądzikowej:

Effaclar Duo+

  Jest to produkt, którego nikomu chyba nie muszę przestawiać. Każdy, kto czyta ten blog, zna go doskonale. Preparat działa na wszystkie objawy trądzika: zaskórniki, łojotok, nadmierne rogowacenie, zmiany zapalne, portądzikowe przebarwienia oraz łojotokowe zapalenie skóry. Pisałam o nim tutaj klik

Najlepszy dermokosmetyk do pielegnacji skóry naczynkowej:

 Iwostin Correctin Capillin

Wzmacniający i trwale kryjący fluid Iwostin został nagrodzony ze względu na wszechstronne działania: chroni, pielęgnuje i koryguje. W składzie znajdziemy wyciąg z kasztanowca i wit. C w postaci sodium ascorbyl phosphate, czyli delikatną i niedrażniącą, do tego kryjące pigmenty, filtr SPF 30 i woda z Iwonicza Zdroju.
Myślę, że to dobry produkt w przystępnej cenie- ok 30 zł, choć jego krycie jest dość słabe, podobnie z trwałością- raczej nie sprawdzi się w przypadku zaawansowanego trądzika różowatego- taka skóra potrzebuje porządnego krycia, oraz nadmiernego łojotoku- za słabo matuje. 

Najlepszy dermokosmetyk do pielęgnacji i regeneracji skóry po zabiegach estetycznych: 


Cicalfate Krem Regenerujący 

Preparat Avene ma zastosowanie przy podrażnieniach zewnętrznych warstw skóry oraz po zabiegach dermatologicznych u dorosłych, dzieci i niemowląt. Zmikronizowany sukralfat tworzy na powierzchni skóry warstwę okluzyjną, oraz przyspiesza gojenie i regenerację, Połączenie siarczanu miedzi z siarczanem cynku działa przeciwbakteryjnie a woda termalna z Avene koi podrażnienia. Preparat wystepuje w pojemnościach 40 i 100 ml, jest też dostępny w lżejszej fluidowej postaci, dla skór przetłuszczających się.

Najlepszy dermokosmetyk przeciwzmarszczkowy:

Neovadiol Magistral i Neovadiol Magistrel Elixir

Gama Neovadiol jest najlepiej sprzedającą się i najbardziej rozpoznawalna gamą produktów Vichy. Są to preparaty przeznaczone dla osób po 50 roku życia. Głównym składnikiem jest proxylane (patent L`oreal) substancja, która stymuluje syntezę kwasu hialuronowego w skórze, oraz czynniki wzrostu- związki usprawniające komunikację międzykomórkową.
Neovadil Magistral posiada dodatkowo komplet odżywczych olejków- krem ten zagęszcza skórę, poprawia owal twarzy oraz odżywia i uelastycznia naskórek.
Neovadiol Elixir to koncentrat olejków- szczególnie ryżowego, który jest dziesięciokrotnie silniejszym antyoksydantem niż wit. E, ma działanie przeciwstarzeniowe, rozjaśnia przebarwienia i jest naturalnym filtrem UV. Elixir można stosować solo, lub dodać kilka kropel do swojego ulubionego kremu, by wzmocnić jego działanie. 
Bardzo lubię Neovadiole, polecam je paniom około 50 roku życia w okresie menopauzy. Vichy ma oczywiście konkretne badania, potwierdzające skuteczność, ale dla mnie najważniejsze są opinie zadowolonych klientek a kobiety kochają Neovadiol:). Czy już kupiliście go mamie na gwiadkę?

Super Perła Dermatologii Estetycznej:

Gama Cetaphil

Cetaphil to ukachana przez dermatologów gama produktów oczyszczających i nawilżająco- kojących dla skóry wrażliwej i uwrażliwionej po zabiegach estetycznych i przeciwtrądzikowych. Produkty te dostają nagrodę praktycznie co roku. Rekordzistą jest Cataphil EM, który dostawał Perłę Dermatologii Estetycznej kolejno w latach 2007, 2008, 2009, 20010, 20011, 2012, 2013 no i w tym roku 2014, otrzymał też Laur Konsumenta 2011 oraz nagrodę magazynu InStyle, został też Kosmetykiem Wszechczasów na Wizażu.

Cetaphil EM emulsja micelarna do mycia skóry suchej i wrażliwej. Nie wymaga spłukiwania. 250ml.
Zastanawia mnie fenomen tego produktu, bo wziąwszy pod uwagę zbiorową histerię na temat parabenów, alkoholi oraz SLS to środek ten w ogóle nie powinien ujrzeć światła dziennego, gdyż jest złożony wyłącznie z ingredientów bardzo politycznie niepoprawnych. Zobaczcie sami:

Aqua, cetyl alkohol, propylene glycol, butylparaben, metylparaben, propylparaben, sodium lauryl sulfate, stearyl alkohol.

Cóż, jest to kolejny argument w dyskusji, że nie należy obsesyjnie czytać składów i że nie tylko skład czyni kosmetyk a produkt z zawartością trzech parabenów (żeby było jasne- nie mam nic przeciwko parabenom), SLS i dwóch alkoholi jest uwielbiany przez setki dermatologów i tysiące konsumentów.

Cetaphil MD dermoprotektor balsam do twarzy i ciała. Do codziennego nawilżania skóry suchej i wrażliwej a także uwrażliwionej w wyniku różnych kuracji, szczególnie w przypadku trądzika, trądzika różowatego, łuszczycy i AZS. Kluczowe składniki balsamu to gliceryna, olej makadamia, panthenol. 250 ml.

Cataphil PS lipoaktywny krem nawilżający. Chroni i regeneruje w przebiegu schorzeń dermatologicznych i po zabiegach. Emulsja tworzy na powierzchni skóry okluzyjny film na bazie wazeliny, dicaprylu, oleju migdałowego i silikonów; regeneruje dzieki wit. E oraz nawilża poprzez glicerynę. 100ml.
Dla mnie to tłuste mazidło z wazeliną jako głównym ingredientem, może i skuteczny dla skóry po zabiegach, ale równie skuteczna jest sama wazelina za 2 zł.

Cetaphil DA ultra krem intensywnie nawilżajacy. Chroni i nawilża, lekka konsystencja. Główne składniki to nawilżający PCA- naturalny składnik NMFu, odżywcze masło shea i olej macadamia oraz ochronne silikony. 100ml.

Cetaphil Restoraderm preparaty oczyszczające i nawilżające dla dzieci i niemowląt.

Cetaphil Dermoprotektor oczyszczanie i nawilżanie skóry trądzikowej. Nowość w gamie Cethapil, którą dermatolodzy pokochali od pierwszego wejrzenia. W skład gamy wchodzą dwa produkty:

Cetaphil Dermoprotektor pianka do mycia. Oczyszcza i łagodzi dzieki delikatnym detergentom i kompleksowi cynku. Pianka jest nowoscią, więc nie miałam o niej opinii a nie chciałam się sugerować wyłącznie składem. Wczoraj jednak, jedna z czytelniczek poinformowała mnie, że pianka jest bardzo wysuszająca i ściągająca, co podejrzewałam. Generalnie nie jestem miłosniczką tego typu detergentów dla skór tłustych/trądzikowych, i o ile nie podrażniają młodzieńczej skóry, to już w przypadku trądzika dorosłych są zbyt ostre.
237ml.

Cetaphil Dermoprotektor krem nawilżająco matujący SPF 30. Do pielęgnacji skóry tłustej i trądzikowej oraz wspomagająco podczas leczenia preparatami medycznymi. Krem nawilża dzięki zawartości ceramidu 5 (patent), matuje poprzez silicę oraz chroni przed UV- Octokrylen, Parsol 1789, Neo Heliopan OS.
Dla mnie jeśli coś nawilża i matuje, to dobrze nie robi ani jednego, ani drugiego. Potwierdza to też jedna z moich czytelniczek, z która miałam okazję spotkać sie na żywo- pozdrawiam Paulinę:).

Na koniec powracam do zadumy nad fenomenem produktów Cetaphil. Myślę, że na sukces tej gamy składają się:
- przystępne ceny i duże pojemności
- proste składy
- doskonałe opisy na kartonikach, łącznie z obrazkami- naprawdę inne firmy powinny się od nich uczyć.

ale przede wszystkim:
- sprawnie działająca grupa reprezentantów medycznych, którzy docierają do każdego dermatologa
- przynależność do farmaceutycznego koncernu Galderma, który jest przecież twórca ulubionego przez polskich dermatologów Differinu.
- prosta gama. Dermatolodzy są zmuszeni zapamietać nazwy tysiąca leków i ich generyków a Cetaphil do niedawna oferował raptem trzy produkty- łatwo było utrwalić je w pamięci. Gama obecnie bardzo się rozrasta, co osobiście uważam za błąd, bo tworzenie na siłę nowych produktów w celu ożywienia sprzedaży, skutkuje często dezorientacją zarówno lekarzy jak i pacjentów oraz rozdrabnianiem się rynku.

I to wszystko na dzisiaj. Przepraszam, że ostatnio piszę tak niewiele, ale naprawdę dużo pracuję- koncern wchłonął mnie w całości, pewnie wkrótce wypluje, ale czy coś jeszcze ze mnie zostanie? Postaram się poprawić :).

Czy znacie opisany przeze mnie produkty? Jestem szczególnie ciekawa Waszej opinii o produktach Cetaphil.

Jeśli chcecie się więcej dowiedzieć na temat przyznanych w tym roku Pereł Dermatologii Estetycznej zapraszam do artykułu: http://www.rynekestetyczny.pl/perly-dermatologii-estetycznej-lekarze-wybrali-najlepsze-produkty-2014-r/

Pozdrawiam Was gorąco!

PS. Najbliższy weekend 10- 12.10 będę pracować w Szczecinie, zapraszam Was do CH Galaxy:)

65 komentarzy:

  1. Szczecin :-) a od której godziny w piątek można Ciebie spotkać? W Super Pharm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę pracować na oddzielnym stoisku Vichy, gdzieś na terenie centrum mozliwe, ze w poblizy SP. W piątek będe od 12 do 21.
      Wpadnij:)

      Usuń
    2. A w sobotę? Kurcze, po raz pierwszy od miesiąca czy półtorej będę w Szczecinie, a tu taka niespodzianka. Chyba się doturlam z tego wygwizdajewa do samego centrum. ;)

      Usuń
    3. W sobotę 09-17 tej. Przyjdź koniecznie:)

      Usuń
    4. Dziewczyny, bede dzisiaj dopiero po 15tej i w Super- pharm, bo mamy problem z rozstawieniem stoiska.

      Usuń
  2. Używałam Anthelios XL i także uważam, że jest świetny. Effaclar Duo + właśnie zagościł w mojej kosmetyczce. Wcześniej używałam Effaclar Duo. Uwielbiam te produkty od La Roche Posay. Idealnie sprawdzają się w przypadku mojej tłustej, trądzikowej i przebarwionej skóry. I wreszcie Cetaphil, który pierwszy raz zastosowałam podczas regeneracji skóry po zabiegu laserowego złuszczania. Używam do dziś - super nawilża moją skórę, która wydziela teraz znacznie mniej sebum.

    Bardzo dobry post. Myślę, że takie podsumowanie przyda się niejednej osobie i każdy znajdzie coś dla siebie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, ze odkryłaś swój idealny zestaw Ewelisko:)

      Usuń
  3. Kusi by kupić nowy Effaclar Duo :) Uwielbiam kosmetyki Cethapil!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam! Regularnie od 7 miesiecy uzywam kremu Effeclar Due+ i moja skora tylko na tym zyskala. Stosuje go raz na dzien na strefe T i dzieki temu nie pojawiaja sie tam zadne zmiany, a jesli nawet to bardzo szybko znika nie pozostawiajac sladu. Uwielbiam jego dzialanie! Chcialabym wyprobowac produkty Cetaphil, ale nie jestem pewna czy sa dostepne tam gdzie teraz mieszkam (Meksyk)... czy ktos moze sie orietuje? Pozdrawiam sedecznie :)

    Ziemolina dziekuje za swietne artykuly, z ktorych zawsze wiele sie ucze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za komentarz Basiu. A gdzi Cie tam poniosło na koniec świata? Mam nadzieję, że masz dobry filtr, no i zazdroszczę, bo tutaj jesiennie.

      Usuń
  5. Effaclar DUO [+] najlepszy z najlepszych! Prawdziwy kombajn wśród dermokosmetyków do pielęgnacji skóry skłonnej do trądziku. Oprócz niego z autopsji znam Cetaphil - każdy dermokosmetyk jest strzałem w 10!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kombajn wśród dermokosmetyków hahah, chyba to kiedyś wykorzystam:)

      Usuń
  6. Ziemolinko! :) Gama Cetaphil jest mi świetnie znana (dermatolog w rodzinie :P ). Mam oczywiście oczyszczającą piankę i pomimo, że moja skóra jest bardzo skłonna do bycia przesuszoną (mieszana, trądzikowa) ponadto traktowana Acnatakiem to nic się nie dzieje. Pianka fajnie oczyszcza, mam wrażenie, że pomogła zredukować niektóre zmiany - polepszyła mi nieco cerę. Dermoprotektor również mam, używam ;) Czasami jako balsam do ciała, a często pod Acnatak na noc. Dzięki temu uniknęłam sporego podrażnienia i nieprzyjemnego ściągnięcia. Duet sprawdza się super - ubię. Cetaphil DA posiadałam - ratował mnie przy kuracji Atredermem (używałam na zmianę z kremem Physiogel i Sensitią Zero Iwostin - to jedyne produkty, które nie piekły podrażnionej twarzy). Ale w życiu nie używałam jako kremu na dzień/noc. No chyba, że do rąk - bo sprawdzał się nieźle ;) Co do emulsji oczyszczającej miałam kilka opakowań 500 ml (teraz jeszcze chyba 2 próbki mi zostały, tzw. wyjazdówki) i ja używałam go wyłącznie do demakijażu. Kiepsko radził sobie z porannym oczyszczaniem, miałam wrażenie, że w ogóle buzi nie umyłam, więc to sobie odpuściłam, natomiast duet emulsja+szmatka muślinowa - jak najbardziej polecam :)

    Pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziekuję, że dzielisz się swoimi doswiadczeniami Aniu:)

      Usuń
  7. Cicalfate od Avene, jest moim kremem ratunkowym od kilku lat. Uważam że wyróżnienie go jest w pełni zasłużone, nie znam lepszego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cicaplast też jest niezły, podobny produkt , również Bioderma.

      Usuń
  8. Kupiłam Effalcar Duo+ z Twojego powodu, a dzięki mnie zachwyciły się nim dwie moje koleżanki :) Świetny, świetny produkt! Wszystkie dziękujemy Ci za polecanie go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma jak marketing szeptany- Eff duo, zawsze działa:)

      Usuń
  9. cetaphil kupiłam kiedyś z polecenia farmaceutki. niestety zamiast złagodzić podrażnioną skórę twarzy, to nasilił pieczenie i zaczerwienienie. żeby zużyć zakupioną butelkę, próbowałam używać go jako balsamu do ciała, a konkretnie do nóg i tutaj również się nie sprawdzał - skóra reagowała podobnie jak ta na twarzy. nie pamiętam już, w jaki sposób się go pozbyłam, ale raczej nie poprzez 'denko'. moje wspomnienia związane z cetaphilem nie należą zatem do najprzyjemniejszych i mocno dziwi mnie jego renoma. dodam może jeszcze, że używam kosmetyków ze sls/sles, parabenami, alkoholem i żyję, ale w tym przypadku coś mi jednak nie pasowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę, to kazda substancje zastosowana w kremie to potencjalny alegren i moze to być sls ale równie dobrze wycią z rumianku.
      Dzieki Foster, lubie Twoje rzeczowe komentarze:)

      Usuń
  10. Anthelios posiadam i latemm używam, a Cethapil to moja podstawa nawi,żenia w tej chwili.
    Świetny bllog z ogromem informmacji. Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Ziemolino! Po pierwsze chcialam Ci pogratulowac fantastycznego bloga, ktory jest skarbnica wiedzy dla wielu, miedzy innymi dla mnie). Mam jedno pytanie odnosnie Effaclaru Duo+. Mam skore tlusta ale niestety o tym jak wazne jest zluszczanie dowiedzialam sie dopiero z Twojego bloga. Przed zakupem Duo+ nigdy wczesniej nei stosowalam kwasow ani retinoidow. Posiadam duo+ lecz niepokoi mnie reakcja jaka wywoluje na mojej skorze. Staram sie skore przyzwyczauc do kwasow i stosuje go raz w tygodniu, a nawet zmywaja po paru godzinach. Reakcja mojej skor jest zawsze taka sama po dniu albo dwoch od uzycia go pojawiaja sie na niej malutkie babelki, widoczne tylko pod slonce, dodam jeszcze ze nei wystepuje zadne zaczerwienienie itp. Moje pytanie to czy powinnam go dalej stosowac i przyzwyczajac skore, czy mam po prostu jakies uczulenie ja ktorys ze skladnikow i powinnam go odstawic? Bylabym wdzieczna za odpowiedz. Pozdrawiam Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino, Eff Duo to bardzo delikatny preparat do codziennej pielegnacji, nie musisz przyzwyczajac do niego skóry. Spróbuj stosowac reguralnie co noc w dzień skórę nawilzając.

      Grudki o których mówisz mogą byc wynikiem rakacji wrazliwej skóry na działanie kwasów- nazyywamy to roboczo- tradzikiem pokwasowym. Po kilku dniach powinny zniknąć, jeśi jednak będą się utrzymywać a skóra będzie zaogniona i piekąca- odstaw preparat, zawsze istnieje ryzyko, ze jestes uczulona na któryś ze składników.

      Usuń
    2. Dziekuje bardzo za odpowiedz. Obecnie rano nawilzam skore kremem Hydraphase legere La Roche- Posay, wczoraj po tygodniu przerwy znowu uzylam Effaclaru Duo i niestety dzis rano znow na mojej skorze zauwazylam te bardzo drobne babelki (nie sa to wypryski). Dziekuje za rade, zastosuje ja i bede obserwowac moja skore. Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Bąbelki?, czy są one z płynem surowiczym? w takim wypadku to nie jest dobry objaw.Klasyczne"pokwasówki to rodzaj kaszki na całej skórze albo malutkich krostek z biała trescią, takich ktore robię się tez po depilacji, czy goleniu. Popros w aptece opróbki innych preparatów z kwasami.

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. Moze okreslenie tego jako kaszka jest lepsze i owczem mam ja na calej skorze. Po za tym nie wystepuje u mnie zadne zaczerwienienie ani podraznienie. Probowalam te "babelki" czy krostki rozdrapac by sprawdzic czy jest w nich płyn surowiczy, ale nic takiego nie zaobserwowalam. Szczerze mowiac pierwszy raz mam taka reakcje po kremie dlatego sie zaniepokoilam.

      Usuń
    6. To jest własnie ryzyko porad w sieci, bez ogladania skóry. Jesli jest to zwkła kaszka mozesz preparat stosowac nadal, ona po czasie ustąpi.

      Usuń
    7. Dobrze, dziekuje bardzo! Pozdrawiam

      Usuń
  12. Witam mam pytanko na całkiem inny temat. Czy atrederm pomoże mi usunąć przebarwienia i płtkie blizny po trądziku?
    Rok temu przez nieumiejętne używanie atredermu nabawiłam się paru naczynek, wydaje mi się że miałam zapalenie poretinoidowe skóry, chociaż nie mogę tego stwierdzić. Podejrzewam tak ponieważ na twarzy powyskakiwały mi bąble i moja cera wyglądała tragicznie, stała się również wrażliwa. No ale cóż to moja wina ponieważ podeszłam do tej kuracji bez konsultacji z lekarzem i bardzo nieodpowiedzialnie - po prostu nie miałam pojęcia jak silny to lek.
    W tym roku chcę się pozbyć wszystkich nierówności i przebarwień ze skóry dlatego ponownie myślę nad atre. Tym razem na pewno przeprowadziłabym ją z rozsądkiem. Boje się o moje naczynka, dlatego chciałabym poznać Pani zdanie na ten temat i o poradę.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Oliwko, czy Twoja cera w dalszym ciągu jest uwrażliwiona i zaczerwieniona, czy tylko łatwiej sie czerwieni? czy przed kuracją miałas płytkounaczynioną i nadreaktywną skórę? w takim przypadku nie polecam Atre, o czym sa informacje na blogu.

      Wypróbuj moze któryś z polihydroksykwasów np. kwas laktobionowe. Działaja delikatnie a równiez złuszczają i poprawiaja koloryt skóry. Atrederm nie zadziała na blizny ubytkowe, tego rodzaju slady jest bardzo trudno usunąć.

      Usuń
    2. Dziękuje za odpowiedź. Przed kuracją nigdy nie nazwałabym mojej skóry wrażliwą, zawsze nakładałam na nią co się da i nic się nie działo. Teraz jest z nią o wiele lepiej niż po nieudanej kuracji ale zauważyłam że częściej mnie coś podrażnia i trudniej ją nawilżyć o ile to w ogóle ma z tym związek.
      Czasem też łatwiej się czerwieni i jest ciepła (nie wiem jak to inaczej nazwać) i wcale nie z przegrzania. Zauważyłam że jak sobie wycisnę nawet delikatnie zaskórnika (wiem zakazane:) ) to ma krwistoczerwony lub siny kolor dlatego robię to tylko w konieczności i naprawdę delikatnie.
      Mam jeszcze jedno pytanie jeśli można :) Jak się ma sprawa z filtrami teraz w tym okresie? czy zamiast antheliosa mogę używać np. minerałów?
      Myślę nad tym ponieważ za każdym razem jak nałożę filtr (mam tą wersję suchą w dotyku) a następnie makijaż lub cokolwiek to efekt jest okropny w formie ciasta na twarzy i nierównomiernych plam.

      Usuń
    3. Oczywiscie nie musisz stosowac filtrów, kiedy cały dziń spedzasz w biurze, czy szkole i jesli nie ma silnego słońca, chyba że na uwadze masz profilaktyke starzenia, wówczas filtry stosuje sie codziennie i nawet w pomieszczeniach, ponieważ UVA przenika przez chmury i szyby.

      Anthelios suchy w dotyku, nie jest moim ulubionym preparatem, zauwazyłam, ze mocno podkreca rumień. Bardziej polecam Ci Anthelios fluid ultralekki.

      Usuń
  13. Dzięki Ziemolino za ten wpis! Część z tych kosmetyków już mam i to od dłuższego czasu - cicalfate, anthelios, duo+. Rzeczywiście są świetne.
    Mam nadzieję, że firma wkrótce Cie wypluje, ale w możliwie dobrej formie :)

    PS. Jakbyś zastanawiała się o czym pisać, to ja jak zwykle chętnie poczytam Twoje zdanie/opinię nt zabiegów kosmetycznych.
    Pozdrawiam, udanego tygodnia życzę!
    megan 705

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Megan, nie planuję postów na temat zabiegów kosmetycznych, poniewaz komletnie nie oientuję się w temacie, co oferują teraz gabinety kosmetyczne. Natomias chcę sie bardziej zająć tematyka przeciwstarzeniową, mam tez nadzieję, ze uda mi się umieszczac wpisy częściej niz dotychczas.
      Miło, ze tu jeszcze zagladasz megan:)

      Usuń
    2. Tematyka przeciwstarzeniowa? Super! Czekam z niecierpliwością :)

      Usuń
    3. Pewnie Ziemolino, że zaglądam - nic nie może mi umknąć :)
      Pozdrawiam i czekam na kolejne wieści od Ciebie :*

      Usuń
  14. I ja Ziemolino dzięki Tobie jestem posiadaczką perły Effaclar Duo+. Spisuje się na medal! Wielkie dzięki:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cicalfate i Cetaphili to taki mój złoty standard;D Antheliosa miałam w starej wersji i nie po lubiłam, ale po Twoim wprowadzeniu mam ochotę wypróbować tą nową:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowy Anthelios fluid ultralekki to mój obecny nr.1-idealnie wpasowuje sie w potrzeby mojej przetłuszczajacej sie i mocno wrazliwej cery.

      Usuń
  16. Kupiłam Redermic R do twarzy i redermic c pod oczy i postanowiłam przejść na dermoosmetyki bo dojrzałam do decyzji że droże i mniej kremów to lepiej dla skóry. Mam cere mieszana i płytko unaczynioną, która po 3msc stosowania serum naprawcze bielendy z 10% kwasem migdałowym i nie tylko uspokoiła mi koloryt, zmniejszyła widoczność porów i piegów i przebarwien posłonecznych. Po lekturze paru wpisó widzę, że filtr trzeba stowac codziennie-ja na razie Pharmaceris hydrofilny bo doskonale współgra z minerałami ale może latem bedzie Athelios.moje pytanie dotyczy co kupic między redermic R czy cos nawilzającego czy jakis effaklar..bo nie wiem.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedzieć, niewiele napisałaś o swojej skórze, nie wiem też jakich rezultatów oczekujesz. Musisz obserwowac skórę- jesli potrzebuje nawilzenia- nawilżaj, jesli czujesz, że sie zanieczyszcza zastosuj effaclar. Latem dobrze tez uzywac kremu lub serum z wit. C, działa antyoksydacyjnie, wspomaga działanie filtrów, uszczelnia naczynia.

      Usuń
  17. moja cera mieszana z lekko tłusta strefa T i normalnymi policzkami, płytko unaczynniona i dlatego stosuje dermokrem dermiki Capiliares. Strefa t ma mało zaskórników iobkurczone pory-rezultat serum korygującego Bielendy. Po kilku dniach juz widzę, że łojotok sie zmniejszył w strefie makijarz mineralny trzyma sie dłużej i mniej sie swieci-nie wiem czy to zasługa redermic R.Postanowiłam przejść na dermokosmetyki żeby miec cos lepiej działajacego i mniej tubek na półce. Dlatego pewnie kupie jakis effaclar i cos do nawilzania lagere i moze cicaplast i na zime starczy. Redermic jest bardzo wydajny i pewnie 2 msc to zajmie nim go skończe.Podoba mi sie że taki delikatny. Załozyłam sobie konto na stronie LRP i beda podczytywac Pani boga bo tu sa cenne informacje. Chciałabym przeczytac o pielegnacji przeciwzmarszczkowej. Obecnie mam mniejsze przeebarwienia i czekam co zrobi z tym redermic a planuje jeszcze cos z kwasem glikolowym jak retinol nie pomorze-np triacneal albo kwasem azelainowym-acnederm.
    Dziekuje ża prowadzi Pani tego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Ziemolinko,
    Jestem lub byłam (część produktów już się zużyła :-)) szczęśliwą posiadaczką: Antheliosa - wersja barwiona, Cicalfate Avene , Effaclar Duo + i fluid Iwostinu.
    Anthelios w mojej opinii zasługuje nie na perłę ale na Nobla!!!! Podobnie Effaclar Duo+.
    Cicalfate naprawdę fajnie łagodzi. Obecnie stosuję co drugą noc 1% retinol z BU a w pozostałe zestaw kwas hialuronowy z BU, krem Skinceuticals i na to właśnie Cicalfate. Fajnie łagodzi. Moja buza wygląda koszmarnie odkąd używam retinolu ale Cicalfatę naprawdę pomaga i łagodzi.
    Fluid Iwostinu miałam . U mnie nawet nieźle matowił i nic złego nie mogę na niego napisać ale pod koniec się rozwarstwił i nie kupię go ponownie.
    Takie to moje doświadczenia z PERŁAMI :-)
    Całuję Cie ślicznotko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję aju- bardzo cenne uwagi:)

      Całuje również, kiedy do mnie przyjedziesz na dermokonsultacje? fajnie byłoby sie spotkać:)

      Usuń
    2. Ależ ja marzę o dermokonsultacjach u Ciebie !!!! Spotkać się face tu face z Tobą to by było coś :-) Gdybym tylko mieszkała bliżej ....... Ale mam nadzieję , że kiedyś nadarzy się okazja zaby się spotkać. Pozdrawiam

      Usuń
  19. a ja uważam, że Effaclar duo jest świetny, podobnie jak serum z wit C Flavo - C ;) ale nie zgodzę się co do parabenów ;) niekoniecznie jeśli chodzi o pielęgnacje twarzy, ale kremów do ciała. Miałam podejrzenie policystycznych jajników (torbiele jajników, często ogromne), miałam pełno guzków niegroźnych na usg piersi... w śniadaniowej tv jakaś pani specjalistka mówiła o parabenach w tym kontekscie. Pomyślałam - przegladne moje kosmetyki, o zgrozo - wszytskie moje balsamy miały szereg parabenów - a ja to codziennie w dużych ilosciach w ramach ujedrniania smarowałam na piersi i całe ciało z pupą, udami i brzuchem na czele! ...na szczescie byly to kremy na wykończeniu, wywaliłam, kupiłam naturalne maslo shea ;) potem każde produkty ktore kupowałam sprawdzałam, używam tylko produktów bez parabenów i sls oraz sylikonów(silikony tylko na wlosy toleruje) po 2 miesiącach takiego zupełnego odstawienie parabenów - usg piersi CZYSTO, ja SZOK. usg jajników czysto - 3 miesiące z rzedu, ginekolog w szoku większym niż ja bo po szeregu badań hormonow itd juz miała mi zapisywać leki hormonalne na zespół policystycznych;D od kilka miesiecy mam spokój, możecie nie wierzyc - ale ja od parabenow sie trzymam z daleka;)
    pozdrawiam
    Karola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz uwazac na truskawki i maliny, bo też maja parabeny:)

      Usuń
  20. Jakiś pomysł o jakie badanie poprosić lekarza endokrynologa w przypadku trądziku w wieku 28 lat, mimo przebytej kuracji izotekiem - płeć - mężczyzna? Obecnie dermatolog zalecił zażywanie dawki 20mg raz dziennie, a po miesiącu 20mg raz na dwa dni. Jednak już z racji wieku sądzę że nasilony łojotok na czole plus zmiany ropne na policzkach (kiedyś myślałem że to od golenia, jednak obecnie już się długo nie goliłem, a te dalej wychodzą) mają jakiś związek z hormonami.
    Jakie byś poleciła skierowanie badania popytać się u lekarza?
    w badaniach tarczycy (słyszałem że może mieć wpływ na trądzik) wyniki wyszły mi że wszystkie w normie, jedynie FT3 miałem nieznacznie podwyższony, dokładnie:
    FT3 (ICD-9: 055) - wynik 6,83 pmol/l - norma 3,10 - 6,80 (podwyższony)
    Oraz jaki rytuał pielęgnacyjny?
    Stan -Bardzo szybko tłuste czoło plus zmiany ropne w okolicach policzków - jedynie na linii gdzie zarost się kończy.
    Obecna pielęgnacja:
    Rano myję twarz żelem Sylveco rumiankowym
    Po powrocie z pracy - myję twarz mydłem Manusan - poleciła mi teraz dermatolog
    Wieczorem myję twarz mydłem laurowym/siarkowym - zależnie, po odczekaniu czasu czoło smaruję atredermem tym słabszym (czoło i nos) o dziwo praktycznie nie występuje łuszczenie, a na zmiany ropne to już różnie - od maści z ichtiolem, maść cynkową, Clindacne, Davercin
    Co zmienić w swojej codziennej rutynie, jakie preparaty zastąpić oraz czym?
    Z góry dzięki za pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łukaszu , ciesze sie ,że obdarzasz mnie takim zaufaniem, ale nie jestem lekarzem i nie umiem odpowidzieć na Twoje pytania dotyczące hormonów, nie jestem tęz specjalistką od doustnych retinoidów- może zapytaj Patryka?

      Jesli chodzi o Twoja pielegnację, to uważam, ze jest ok, wtrakcie kuracji Atre raczej nie używa się innych substancji złuszczających, ewentualnie coś nawilzająco- kojącego. Dziwne, ze nie czujesz podrażnienia,choc generalnie czoło jest na tretinoinę dośc odporne- jeśli skóra zacznie sie łuszczyć pamietaj o nawilżaniu.

      W trakcie atredermowania bardzo ważne jest znaleziania balansu pomiedzy podraznianiem a kojeniem skóry, bo zbyt długo utrzymujacy sie stan zapalny, wyrządzi więcej szkody niz pożytku. Traktuj swoja skóre dalikatnie, musi Ci słuzyc całe zycie:)

      Usuń
  21. Witaj;)
    Dzień w którym trafiłam na Twojego bloga był dniem cudownym;) Przeczytałam wszystkie posty i już wiem jak powinna wyglądać prawidłowa pielęgnacja mojej skóry: tłustej/mieszanej z niedoskonałościami i okropnie się świecącej ( mam 24 lata) . Wcześniej byłam fanką tych wszystkich "blogerek-kosmetologów" (o zgrozo!) i nakupowałam olejków, którymi "nawilżałam" moją twarz nie wiedząc że robię sobie krzywdę... Ale zapomnijmy o tym co złe;) Teraz od września moja pielęgnacja wygląda tak:
    Rano:
    - żel głęboko oczyszczający Vichy normaderm lub płyn micelarny (lecz wolę żel, bo po płynie i tak czuję się brudna)
    - woda termalna Avene
    - Aknicare (za namową Patryka;))

    Wieczorem:
    -płyn micelarny ( na oczy)
    -żel głęboko oczyszczający Vichy normaderm
    -woda termalna Avene
    -effaclar duo +

    Zakupiłam również filtr z Vichy 50 ale ciężko jest mi go używać;/ ponieważ wstaję wcześnie rano, nie mam czasu czekać aż najpierw filtr mi się wchłonie, później po jakimś czasie nakładać aknicare i znowu czekać zeby nałożyć podkład... Może masz jakiś sposób żeby rozwiązać ten problem? Może sam aknicare zimą wystarczy, ale na opakowaniu nie widziałam zeby miał jakieś SPF. I zauważyłam, że Vichy jednak na krótko matuje moją twarz , a już z kremem to jest mega świecenie ;(

    Myśle, że powinnam zmienić żel do twarzy na coś łagodniejszego np. Physiogel, bo może to od niego tak mi się wszystko świeci. Co o tym myślisz?

    Moje niedoskonałości są pomału ujarzmiane, ale mam dużoo przebarwień po pryszczach i kaszce, powstałej po kuracji sterydami, którą musiałam być leczona, ponieważ straciłam słuch;( ale na szczęście moje ucho już odpukać wróciło do normy. Ale nie zapomnę stanu mojej skóry, która była przez to leczenie tak przesuszona że nakładałam na całą twarz tłustą maść nagietkową, aby poczuć choć trochę ulgi. Ale to już za mną;)

    Dodam, że nigdy nie stosowałam żadnej kuracji dermatologicznej na niedoskonałości, bo efekt jaki daje teraz effaclar mnie satysfakcjonuje (zawsze coś tam na tej buzi miałam i nie przeszkadza mi to po prostu tak bardzo). W przeciwieństwie do świecenia, którego nienawidzę wrr;/ Dotychczas za radami "blogerek" O_o starałam się pozbyć świecenia za pomocą maksymalnego nawilżenia czy natłuszczenia (wtedy nie wiedziałam ze to jest różnica!...)

    Czy mogę z raz w tygodniu nakładać na twarz glinkę? Czy nie jest to wskazane przy takiej cerze?

    Proszę napisz czy moja pielęgnacja jest prawidłowa i czy powinnam coś zmienić?

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi ;)
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam napisać odnośnie filtra, że mam ciemną karnację i pracuję w biurze, rzadko moja skóra widzi słońce niestety;/
      Używam podkładu mineralnego, bo tylko taki nie uwidacznia moich ogromnych porów i wygląda w miarę naturalnie w porównaniu do tych drogeryjnych.

      Usuń
    2. Jesli chodzi o fultr, nie musisz go nakładac jesli nie ma słońca i pracujesz w biurze,natomiast jeśli zależy Ci na działaniu przeciwstarzeniowym, wówczas filtr nalezy nakładać codziennie, nawet w pochmurne dni- wówczas możemy wyeliminować tzw forostarzenie.

      Przychylam sie do zmiany żelu na cos łagodniejszego np. Liicar syndet, surgras, lub Cetaphil. O ile żele mocno oczyszczajace służą skórze młodocianej, to juz w przypadku acne tarda są zbyt wysuszające.

      Czy po sterydach Twoja skóra nie zrobiła sie naczyniowa? Całe szczęście, że z Twoim słuchem już wszystko w porzadku:)

      Twoja pielegnacja wydaje mi sie ok, ale to oczywiście musisz sama stwierdzić na podstawie obserwacji skóry.

      Jesli męczy Cie łojotok, proponuje pic wierzbownicę, u mnie zmnijeszyła wydzialenie sebum o 50%, musisz tylko obserwowac cykl i w razie rozregulowania, przerwać picie.

      Polecam też puder sypki Vichy Dermablend, bo nie ma makijażu tłustej skóry bez sypkiego pudru
      http://kosmostolog.blogspot.com/search/label/makija%C5%BC%20sk%C3%B3ry%20t%C5%82ustej

      Buziaki!

      Usuń
    3. Dziękuję serdecznie za odpowiedź;)

      Nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że moja skóra nie jest naczyniowa, pojedyncze naczynka, tak jak się teraz przyjrzałam, widzę tylko koło skrzydełek nosa (ale jak pisałaś w którymś z postów o tej cerze - nie możemy traktować tego jako skórę naczyniową). Choć czasem mam tak, że jak przebywam na mrozie i wejdę do ciepłego pomieszczenia i chwile posiedze to moja skóra jest czerwona i wręcz czuję że piecze, ale to chyba ze względu na mróz. Ale tak miałam również przed leczeniem sterydami.

      Wierzbownica -> poczytam jeszcze o niej trochę i pewnie się skuszę ;) Cykl mam i tak nieregularny od 30 - do 40 dni ;/

      Do pudru oczywiście się przymierzam, ale czekam na jakąś promocję cenową od Vichy ;))

      Usuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Chciałam zapytać czy Redermic R to poprawia stan cery płytko unaczynnionej? Moja odkąd go stosuje codziennie na noc od 2 tygodni jest ładniejsza , wygładzona i naczynka są prawie niewidoczne. Czy na ten krem mozna jeszcze cos nanieść bo mam wrażenie że jest suchawo na skórze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest szansa, ze retinol stosowany przez dłuższy czas jest w stanie pogrubić naskórek i tym samym jakby odizolowac nieco naczynka, zmniejszyc ich prześwitywanie przez skórę. Dwa tygodnie to zdecydowanie za krótko, aby to ocenić, ale ciesze sie że Redermic R Ci słuzy, mozesz dołozyc do tego Redermic C z wit. C, który w widoczny sposób poprawia wygląd skóry naczyniowej,

      Usuń
    2. Dziekuję serdecznie za odpowiedź. Ja mam mało naczynek ale sa one płytko. Zauważyłam po tych 2 tyg lepszy wygląd cery i brak widoczności,dlatego zapytałam. Musze kupić dobry krem nawilżający z LPR i planuję też Redermic C. Pod oczy mam Redermic C ale mam sucho i musze dokładać krem, który miałam wcześniej-oeparol stimulance. Na dzień stosuje dermike capillares żeby skończyć i zacząć Redermic c.Pewnie kupie jeszcze raz taki komplet Redermic bo zima długa. Zmywam twarz micelem garniera i to moja pielęgnacja. Peelingów już nie trzeba robić, wiec na półce robi sie luźniej. Maski są z dermiki bo działają. I to wszystko.
      Cieszy mnie, że kupiłam te kremy i ciesze się że mogę tu zaglądać i pytać.
      pozdrawiam Panią
      Ania

      Usuń
  24. Ten krem z Vichy jest absolutnie wspaniały! Używam go i efekty są widoczne. Bardzo mi się podoba jego działanie, ewidentnie poprawiła się "jakość" mojej skóry :) Nie jest tani, ale też nie jest za drogi :)

    Pozdrawiam!
    medycyna estetyczna Wrocław

    OdpowiedzUsuń
  25. Czy jeśli Effaclar Duo stosuję na noc, na dzień powinnam używać filtru? Czy filtry tylko wtedy kiedy stosuje się Effaclar rano? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz używac filtrów stosując Eff Duo, ale to wszystko sprawa indywidualna. Pisałam o tym w drugiej części tego postu http://kosmostolog.blogspot.com/2014/04/nowy-effaclar-duo.html

      Usuń

Copyright © Kosmostolog , Blogger